دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1395 - 08:35
در گفت‌و‌گو با آنا؛

حسن یزدانی: مسابقات جهانی کرمانشاه برای من تلخ بود/ بعد از باخت نمی‌توانستم با مردم روبه‌رو شوم/ مدیران دانشگاه آزاد به همه وعده‌های خود عمل کردند

دارنده مدال‌ طلای المپیک 2016 گفت: خوشحالم با اینکه مسابقات جهانی کرمانشاه برای من تلخ بود اما جام قهرمانی به تیم ایران رسید و توانستیم جام قهرمانی را مقابل هواداران و تیم‌های رقیب بالای سر ببریم.
کد خبر : 161185

حسن یزدانی قهرمان طلایی المپیک ریو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره مسابقات جام جهانی کشتی آزاد که در کرمانشاه برگزار شد و طی آن تیم ملی ایران موفق شد برای ششمین بار متوالی قهرمان این رقابت‌ها شود گفت: «مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌ها بعد از مسابقات جهانی و المپیک بود. غیر از تیم روسیه همه تیم‌ها با ترکیب اصلی به ایران آمده بودند و همه کشتی گیران در آمادگی کامل بودند. در وزن من هم رقیبان سرسختی شرکت کرده بودند.»


وی در مورد عملکردش در این مسابقات اظهار کرد: «از عملکرد خودم در این مسابقات راضی نیستم. من با شرایط سختی به مسابقات جام جهانی راه پیدا کردم. قبل از این رقابت‌ها وزنم را تغییر داده بودم و هنوز به آمادگی کامل در این وزن نرسیده بودم. از طرفی سه چهار روز مانده به مسابقات هم دچار سرماخوردگی شدم و مصرف آنتی بیوتیک در عملکردم تاثیر منفی گذاشت به همین دلیل نتوانستم در مرحله فینال خوب کشتی بگیرم و کشتی را به حریفم واگذار کردم.»


قهرمان المپیک ریو با تاکید بر اینکه نمی‌خواهد باختش را در کشتی فینال توجیه کند، اظهار کرد: «‌بدنم در کشتی فینال مقابل حریف آمریکایی خالی کرد و تنها سه دقیقه اول جواب داد؛ حتی مقابل حریف مغولی هم توانایی نداشتم و به همین دلیل بود که کشتی‌ام به درازا کشید اما همه توانم را به کار گرفتم که از کشتی ایران و اعتبار خودم دفاع کنم ولی واقعیتش این بود که حتی توان بلند شدن از روی زمین را هم نداشتم. حریف آمریکایی‌ام توان فنی بالایی داشت اما با این حال می توانستم او را مغلوب کنم ولی درست زمانی که بدنم تحلیل رفت او کشتی را در دست گرفت و برنده میدان شد. به‌هرحال این مسابقات برای من تجربه خوبی شد و امیدوارم که در مسابقات بعدی این ناکامی را جبران کنم.»


دارنده مدال طلای المپیک ریو درباره ترک سالن پیش از پایان رقابت‌ها و عدم حضورش در مراسم اهدای مدال و اختتامیه گفت: «شرایط روحی خوبی نداشتم و بعد از باخت مقابل حریف آمریکایی نمی‌توانستم با مردم روبه‌رو شوم. آنها به من خیلی لطف دارند اما متاسفانه در این مسابقات نتوانستم محبت آنها را جبران کنم به همین دلیل ترجیح دادم از سالن خارج شوم، ولی مهم موفقیت تیم ملی است و خوشحالم با اینکه این مسابقات برای من تلخ بود اما جام قهرمانی به تیم ایران رسید و در کرمانشاه توانستم جام را مقابل هواداران و تیم‌های رقیب بالای سر ببریم.»


یزدانی ادامه داد: «‌کسب قهرمانی در جام جهانی زحمت همه کشتی‌گیران بود. متاسفانه من نتوانستم خوب کشتی بگیرم اما مردم همیشه به من لطف دارند همین موضوع باعث شده که انگیزه‌ام چند برابر شود. به طور حتم برای رسیدن به شرایط ایده‌آل در این وزن شب و روز تلاش می کنم و امیدوارم بتوانم مانند المپیک که دل مردم را شاد کردم در مسابقات بعدی هم این اتفاق را تکرار کنم.»


یزدانی در ادامه با اشاره به پیشنهاد کشتی‌گیران تیم ملی به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای تشکیل تیم کشتی این دانشگاه برای شرکت در رقابت‌های لیگ افزود: «در جلسه‌ای که برای تجلیل از کشتی‌گیران تیم ملی در دانشگاه آزاد برگزار شد کشتی‌گیران پیشنهاد تشکیل تیم‌ کشتی دانشگاه آزاد را به دکتر میرزاده و دکتر دادگان دادند که خوشبختانه با استقبال روبه‌رو شد.»


وی ادامه داد: «باتوجه به اینکه از 16 کشتی‌گیر تیم ملی 14 نفر آنها از دانشجویان دانشگاه آزاد هستند عدم حضور این تیم در رقابت‌های لیگ برتر به خوبی احساس می‌شود. امیدوارم مسئولان دانشگاه آزاد پیشنهاد کشتی‌گیران را بپذیرند تا این دانشگاه سال بعد در رقابت‌های لیگ کشتی حضوری قدرتمند داشته باشد.»


مرد طلایی کشتی ایران در المپیک 2016 اظهار کرد: «بعد از کسب مدال در المپیک، دانشگاه آزاد مراسم تجلیلی برگزار کرد و در آنجا به المپیکی‌هایی که دانشجو بودند و موفق به کسب مدال المپیک شدند تسهیلاتی ارائه داد که خدا را شکر به همه وعده‌ها عمل کردند و ما هم‌اکنون با تخفیف مشغول به ادامه تحصیل هستیم. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه پیدا کند و کشتی‌گیران شرایط خوبی داشته باشند چرا که این حمایت‌ها به طور حتم در آینده موفقیت تیم ملی را در پی خواهد داشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته