دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1395 - 15:22

با دستور رئیس‌جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی وارد عرصه مقابله با ریزگردها می‌شود/ افتتاح بیمارستان فرهیختگان در تهران تا پایان سال جاری

صد‌و‌نود و هشتمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 161174

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حمید میرزاده در این نشست، به جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: «در این جلسه، اختراع نانو کلی‌رس در واحد اصفهان با کارکرد جلوگیری از برخاستن ریزگردها و تثبیت خاک با یک‌سوم تا یک‌پنجم قیمت مالچ نفتی، مطرح و اعلام شد این دانشگاه آمادگی دارد 3هزار هکتار از نقاط کانون ریزگردها را با این نانوکلی‌رس تثبیت کند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «رئیس‌جمهور از این پیشنهاد استقبال و حمایت و در حاشیه نامه دانشگاه آزاد اسلامی، دستور مساعد در این زمینه را صادر کرد.»


او به قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: «اینکه کل اعضای تیم ملی کشتی آزاد از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نشان می‌دهد دانشجویان این دانشگاه دارای هوش اجتماعی و هیجانی بالایی هستند.»


میرزاده از معاونان ورزشی و دانشجویی خواست تا پژوهشی درباره علت موفقیت‌های ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در میادین مختلف ورزش از المپیک تا مسابقات جهانی انجام دهند.


در ادامه این جلسه، پیشنهاد دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اجلاس 71 شورای مرکزی دانشگاه بررسی و مقرر شد اجلاس هفتادویکم یک اجلاس کاری و تصمیم‌ساز باشد و همه معاونان و مدیران سازمان مرکزی با شرکت فعال در کمیسیون‌ها، باعث شوند خروجی این اجلاس، موجب هماهنگی سراسری در دانشگاه شود.


براساس گزارش دکتر فرهاد حسین‌زاده‌لطفی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از کمیسیون شماره یک هیات رئیسه؛ مقرر شد هزینه انصراف از تحصیل دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون در رشته‌های غیرپزشکی در صورت قبولی و ثبت‌نام مجدد این دسته از متقاضیان در یک واحد یا مرکز آموزشی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی، با هر سابقه تحصیلی و با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل بخشیده شود.


همچنین برای ارتقای سطح علمی فارغ‌التحصیلان و کمک به رشد علمی کشور و تشویق دانشجویان به تولید علمی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، مقرر شد ارائه درجه «عالی» به پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی‌ارشد ورودی 95 به بعد منوط به ارائه پذیرش مقالات معتبر علمی در نشریات معتبر باشد و اگر دانشجویی گواهی ارائه مقاله به مجلات معتبر با تایید استاد راهنمای خود را ارائه کند، امکان ارائه درجه «خیلی خوب» برای او فراهم شود. بنابراین دانشجویانی که از پایان‌نامه خود تولید علمی و مقاله نداشته باشند، حداکثر می‌توانند با درجه «خوب» از پایان‌نامه دفاع کنند.


در ادامه جلسه امروز هیات رئیسه، مقرر شد سیستم جامع و یکپارچه آموزشی دانشگاه با استفاده از امکانات داخلی و در قالب توسعه یکی از نرم‌افزارهای موجود، به زودی راه‌اندازی شود.


افتتاح بیمارستان فرهیختگان در تهران تا پایان سال


دکتر علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه از افتتاح بیمارستان فرهیختگان تا پیش از تعطیلات نوروزی، خبر داد. در ادامه دکتر احمد دانیالی مدیرکل انتصابات دانشگاه، گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد و گفت: «در 3 سال اخیر 137 واحد و مرکز آموزشی متناسب با شرایط روز براساس مصوبه هیات امنای استانی و در مسیر آمایش سرزمینی، تغییر وضعیت یافته‌اند که یا منحل یا ادغام شده‌اند.»


به گفته دانیالی، تعداد واحدها و مراکز و آموزشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی 335 واحد و مرکز است و 113 آموزشکده مهارت‌محور نیز به این تعداد اضافه می‌شود که متعلق به سازمان سما است.


مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی به پایش انتصابات در سراسر کشور به ویژه در سطح معاونت واحدها اشاره کرد و گفت: «در اکثریت قریب به اتفاق واحدها، همه انتصابات با رعایت قوانین و مقررات صورت گرفته و ثبت سوابق و بررسی و نظارت و پایش دائمی بر عملکرد آن‌ها انجام می‌شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم‌چنین از زحمات دکتر دانیالی در راستای منظم کردن امور انتصابات در سه سال اخیر و اقدامات مناسب آماری، تحقیقاتی و نگهداری سوابق، تشکر و قدردانی کرد. او تاکید کرد در دوره جدید پایش عملکردها و پایش روسا و معاونان واحدها به خوبی انجام میگیرد و از دانیالی و همکاران ایشان خواست در این امر همچنان ممارست داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته