دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1393 - 13:50
اختلاف دلواپسان مجلس با وزیر امور خارجه دامن طیب‌نیا را گرفت

وزیر اقتصاد:آقای رسایی! شما با شخص رئیس‌جمهوری و ظریف مشکل دارید

نمایندگان دلواپس مجلس که دستشان به وزیر امور خارجه نرسید به بهانه انتقاد از مذاکرات هسته‌ای و تاثیر مخرب این گفت‌وگوها‌ بر روی بازار بورس، یقه علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت را گرفتند و دهمین کارت زرد مجلس به وزاری دولت روحانی را به او نشان دادند.
کد خبر : 1611

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ظریف به دلیل سفر به آفریقا به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت‌ملی وسیاست‌خارجی مجلس نرسید تا درباره پیاده‌روی‌اش با جان کری وزیر‌امور خارجه آمریکا به نمایندگان توضیح دهد که علت این خطای دیپلماتیکش چه بوده است.


نمایندگان دلواپس مجلس هم که دست‌شان به وزیر امور خارجه نرسید به بهانه انتقاد از مذاکرات هسته‌ای و تاثیر مخرب این گفت‌وگوها‌ بر روی بازار بورس، یقه علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت را گرفتند و دهمین کارت زرد مجلس به وزاری دولت روحانی را به او نشان دادند.


در همین ارتباط، حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس که به موضوع سئوال از وزیر اقتصاد و دارایی اختصاص داشت، چند لحظه ای به بگو و مگو با وزیر اقتصاد پرداخت.


این نماینده محافظه‌کار مجلس در ابتدای طرح سوال خود از وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برخی از نمایندگان به دلیل دهه فجر از من خواستند که از سوالم انصراف دهم، ولیکن من به خاطر ایام الله دهه فجر سوالم را مطرح می کنم تا مسئولین پاسخ دهند و مردم به انقلاب امیدوار شوند و بدانند مجلس با مردم هم درد است و دولت یازدهم و مجلس باید برای استقلال و آزادی تلاش کنند.


رسایی عضو جبهه پایداری در سخنان خود به سقوط 24هزار واحد بورس اشاره کرد و از وزیر اقتصاد پرسید: هفت میلیون نفر از مردم به دولت اعتماد کردند و وزیر اقتصاد باید بداند که پول و تنظیم بازار سرمایه دغدغه این مردم است و اینکه چرا دولت همه چیز را به مذاکرات هسته‌ای گره زده است.


علی طیب نیا نیز به سوال رسایی اینگونه پاسخ داد: نتیجه مذاکرات هسته‌ای با آنچه اغلب سهامداران پیش‌بینی می‌کردند منطبق نبود در نتیجه بعضی نمادهای معاملاتی که با خوش‌بینی نسبت به نتایج سریع مذاکرات افزایش یافته بود کاهش یافت.


وی ادامه داد: پاسخگویی به سؤال نماینده محترم در عرض 15 دقیقه شاق و امکان‌نپذیر است و سؤال وی هم عمدتاً متوجه شخص رئیس‌جمهور بود.


وی با اشاره به بررسی سؤال رسایی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: وی در آن جلسه عنوان کرد که من مشکلی با مدیران وزارت اقتصاد و بورس ندارم، بلکه مشکل من با رئیس‌‌جمهور و آقای ظریف تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است، بنابراین سؤال رسایی از بنده خالی از وجه است و استدلالاتشان نیز خارج از موضوع بود.


طیب نیا ادامه داد: جناب آقای رسایی در ماه‌های اخیر در بازار سرمایه فعال شدند، جلسه می‌گذارند و علاوه بر آن در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال شده‌اند، ای کاش این تلاش ایشان در پیگیری موضوعات خرج می‌شد و نتیجه آن در اختیار سیاست‌گذاران قرار می‌گرفت تا بازار سرمایه رشد چشمگیری داشته باشد.


رسایی در ادامه در واکنش به پاسخ وزیر اقتصاد گفت: من در کمیسیون نگفتم با کسی مشکلی دارم، من منتقد آقای روحانی هستم ولی مشکلی با شخص ایشان ندارم و اگر سوالی از ظریف داشته باشم به وی می گفتم، چرا از شما می‌پرسیدم؟!


به گزارش آنا، پس از بیان نظرات نماینده تهران و دفاعیات وزیر اقتصاد، نمایندگان با 103 رأی موافق، 91 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع، اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.


علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دومین کارت زرد را از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد که طی آن تعداد کارت‌های دولت یازدهم 2 رقمی شد و به عدد 10 رسید.


طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که در هر دوره مجلس، هر وزیری 3 بار در پاسخ به سؤال نمایندگان نتواند وکلای ملت را قانع کند و از پارلمان کارت زرد دریافت کند، اگر تعداد این کارت‌های زرد به عدد 3 برسد زمینه استیضاح وی در خانه ملت فراهم می‌شود و نمایندگان طرح استیضاح وزیر را تقدیم هیأت‌ رئیسه می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب