دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پایان مدت اعتبار اوراق تسهیلات مسکن شهریورماه 93

مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن شهریورماه 93 کم‌تر از 2 هفته دیگر به پایان می‌رسد.
کد خبر : 161087

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در روز 15 شهریورماه سال 93 در نماد معاملاتی تسه9306 جهت نقل و انتقال (خرید و فروش و هبه) در روز 15 اسفندماه به اتمام می رسد.


بر این اساس نماد معاملاتی این اوراق کارگزاران فرابورس در روز یکشنبه 15 اسفندماه متوقف می‌شود و تسه 9306 برای استفاده از تسهیلات تا 15 فروردین‌ماه اعتبار خواهد داشت.


در معاملات امروز فرابورس ایران، اوراق تسهیلات مسکن آبان‌ماه ۱۳۹۴، به قیمت هر برگ 77 هزار و 800 تومان و اوراق آذرماه ۱۳94، با قیمت 77 هزار و 500 تومان تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.


بر اساس مصوبه اسفندماه سال گذشته شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف پرداخت وام‌های مسکن، بانک مسکن از ابتدای سال 1395 موظف است تا از طریق انتشار اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس مقدمات این کار را فراهم کند بنابراین با ابلاغ رسمی بانک مسکن به فرابورس، پرداخت این وام‌ها از طریق خرید اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس آغاز شده است و متقاضیان وام‌های مسکن باید ابتدا اوراق تسهیلات مسکن را در فرابورس خریداری کنند.


زوج‌های تهرانی که تاریخ عقدشان از اول فروردین سال 1385 به بعد باشد، در صورت عدم استفاده از تسهیلات، می‌توانند با هر یک 50 میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند. ضمن اینکه به این مبلغ 10میلیون تومان وام جعاله نیز اضافه می‌شود و زوجین می‌توانند جمعا 110میلیون تومان وام دریافت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب