دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1395 - 09:52
توکلی خبرداد

پنجشنبه آخرین مهلت دریافت کارت کنکور دکتری

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد با احتساب آمار شرکت کنندگان در فرصت مجدد ثبت نام، در مجموع تعداد ۸۶۷ هزار و ۲۴۷ نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ ثبت نام کردند.
کد خبر : 160995

دکتر حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش آموزش کشور به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: «داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ در فرصت اول در روزهای اول تا یازدهم دی ۹۵ فرصت داشتند در آزمون ثبت نام کنند. همچنین فرصت مجددی برای ثبت نام در روزهای اول تا سوم اسفند ماه ۹۵ در اختیار داوطلبان قرار گرفت.»


او ادامه داد: «در مهلت مجدد ثبت نام در روزهای اول تا سوم اسفند ماه بر اساس آمار اولیه تعداد ۱۰۷ هزار و ۵۷۹ نفر در آزمون ثبت نام کردند. پیش از این نیز تعداد ۷۵۹ هزار و ۶۶۸ نفر در این آزمون ثبت نام کرده بودند که در مجموع بر اساس آمار اولیه تعداد ۸۶۷ هزار و ۲۴۷ نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ ثبت نام کرده‌اند.»


توکلی یادآوری کرد آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه ۹۶ در حوزه‌های امتحانی مربوط و برای داوطلبان ۶ گروه آموزشی برگزار می‎شود.


مشاور عالی سازمان سنجش گفت: «ساعت ۲۴ فردا پنجشنبه آخرین فرصت دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ است و تاکنون ۴۵ درصد داوطلبان کارت خود را دریافت کرده‌اند.»


او افزود: «کارت شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از آن پرینت تهیه کنند.»


توکلی ادامه داد: «آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی روز جمعه ۶ اسفند ۹۵ در ۷ گروه آموزشی و برای ۲۴۴ کد رشته امتحانی در یک نوبت و در ۵۴ شهرستان کشور برگزار می‌شود.»


مشاور عالی سازمان سنجش تأکید کرد کارت شرکت در آزمون برای ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب صادر شده است که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۷۹ نفر زن و ۱۴۹ هزار و ۹۳۱ مرد هستند. تاکنون نیز ۱۱۷ هزار و ۲۸۸ داوطلب معادل ۴۵ درصد داوطلبان کارت خود را دریافت کرده‌اند.


او یادآوری کرد کارت شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ به همراه برگ راهنمای مربوط بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار دارد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۵ اسفندماه ۹۵ فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای یا اطلاعات ثبت نامی، از آن پرینت تهیه کنند.


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: «برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.»


او در پایان گفت:‌ «مرحله اول آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و مرحله دوم تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و علمی و... توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می‌گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته