دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1395 - 09:18
در کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی کامپیوتر

مجلسی: حمایت‌های دکتر میرزاده از فعالیت‌های علمی و پژوهشی، برگ برنده دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد عنوان کرد: «حمایت‌های دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی، برگ برنده این دانشگاه است.»
کد خبر : 160912

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، دکتر مهران مجلسی در نخستین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی کامپیوتر که به همت مرکز تحقیقات مه‌داده دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد آغاز به کار کرد، تصویب احداث مرکز تحقیقات مه‌داده دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد را از مصادیق حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانست.


وی اظهار کرد: «اولین خروجی مرکز تحقیقات مه‌داده همین کنفرانس است. زندگی امروز بشر پیوندی ناگسستنی با کامپیوتر دارد و وظیفه ما این است که استفاده از این تکنولوژی را به بهترین شکل ممکن تسهیل کنیم.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با توجه به دهه‌های مختلف فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «دهه اول عمر دانشگاه آزاد اسلامی دهه توسعه بود، دانشگاه آزاد اسلامی توانست تحصیلات عالیه را تا دورترین نقاط این مرز و بوم عالم پرور گسترش دهد. دهه دوم دانشگاه دهه تثبیت بود و بحث امروز بحث کیفیت است. در همین راستا من و همکارانم تمام تلاشمان را صرف کیفیت در آموزش و ارتقای دانشگاه آزاد نجف‌آباد کرده‌ایم. این دانشگاه علاوه بر اینکه در استان زبانزد است در کشور و حتی عرصه بین الملل هم حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.»


ندیمی: 450 مقاله به دبیرخانه کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی کامپیوتر ارسال شد که از این تعداد 196 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی برای شرکت در کنفرانس پذیرفته شد

وی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «برکات حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در راس امور دانشگاه آزاد اسلامی و اهداف و افکار والای ایشان در چشم انداز بلندمدت دانشگاه بر هیچ کس پوشیده نیست. وجود تالیفات بسیار زیاد و گرانسنگ آیت الله هاشمی نشان می دهد که ایشان بیش از آنکه چهره ای سیاسی باشند، چهره ای علمی و دانشگاهی بود.»


مجلسی با ابراز خرسندی از اقدام هوشمندانه مقام معظم رهبری در انتخاب دکتر ولایتی به عنوان جانشین آیت الله هاشمی خاطرنشان کرد: «انتصاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی برگ زرین دیگری در تاریخ این دانشگاه است. انتخاب ایشان به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه هم نشان از رهپویی و توافق آرای اعضای هیات امنای دانشگاه با خط مشی مقام معظم رهبری دارد.»


دکتر محمد حسن ندیمی رئیس دانشکده کامپیوتر و مرکز تحقیقات مه‌داده دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد هم از استقبال چشمگیر از این کنفرانس خبر داد و گفت: «450 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد 196 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی برای شرکت در کنفرانس پذیرفته شد.»



ندیمی افزود: «فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، رایانش ابری و کلان داده، شبکه های کامپیوتری، معماری کامپیوتر و پردازش تصویر با بینایی ماشین، محورهای اصلی این کنفرانس بودند.»


وی در باره مرکز تحقیقات مه‌داده خاطرنشان کرد: «تاسیس این مرکز تحقیقات که با حمایت های مستقیم دکتر مجلسی صورت گرفت، افقی بلند در چشم انداز علمی دانشگاه و حتی کشور را ترسیم می کند. مه‌داده یا همان بیگ دیتا از سال 2012 نقش موثری در اجتماع، دولت ها و اقتصاد دنیا ایفا کرده است و در واقع به یکی از مهم ترین عامل هایی تبدیل شده که قدرت کشورها به آن وابسته است. مرکز تحقیقات مه‌داده اولین و تنها مرکز تحقیقاتی در راستای بیگ دیتا است و در آینده قطعا نام این مرکز را بیشتر خواهیم شنید.»


در حاشیه این مراسم از پروفسور محمد قنبری به عنوان سخنران کلیدی کنفرانس تجلیل شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته