دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1395 - 14:56
در کمیسیون علمی و فناوری تاکید شد

ترسیم نقشه راه علم و فناوری براساس نقشه جامع علمی کشور

جلسه 248 کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی آینده‌نگری نقشه جامع علمی کشور برگزار شد.
کد خبر : 160854

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه گزارش "آینده‌نگری نقشه جامع علمی کشور" از سوی اداره کل رصد، پایش و آینده‌نگری ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شد.


در این گزارش به موضوع مدل آینده‌نگری نقشه جامع علمی کشور با بهره گیری از فرآیندهای آینده‌نگری در برخی از کشورهای اروپایی اشاره شد و با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای پیش‌روی کشور براساس اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور، بر ترسیم نقشه تقسیم کار ملی آینده‌نگری نقشه جامع برای تحقق بیش از پیش اهداف این سند مهم و ملی تاکید شد.


برطرف‌کردن خلاهای مدیریتی و ایجاد ساختار مدیریتی چالاک در کشور، پرهیز از نهادسازی‌های جدید، تمرکز بر تقویت و بهینه‌سازی ظرفیت‌های فعلی کشور، اولویت‌بندی نیازمندی‌های فعالان علمی و فناوری، توجه بیشتر به توسعه درون‌زا و خودداری از تقلید و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های فرهنگی کشور در مسیر پیشبرد اهداف توسعه علم و فناوری مهمترین نظرات و پیشنهادهای اعضای کمیسیون علمی و فناوری در ادامه این جلسه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته