مشارکت نیکوکاران تهرانی با پرداخت بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال صدقه
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد استان تهران، محمدهادی سیف با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۰۰ هزار صندوق صدقات در استان تعبیه شده است، اظهار کرد: ۴۸۶ هزار تعداد از این صندوقها در منازل خانوارهای نیکوکار استان، ۹۱ هزار و ۷۰۸ صندوق متوسط در ادارت و مراکز علمی و مابقی صندوق بزرگ در سطح استان در میادین و معابر نصب شده است.
وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۳۶۱ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال صدقات از صندوقهای تعبیه شده در استان تهران جمع آوری و در سرفصلهای مختلف حمایتی برای نیازمندان هزینه شده است، افزود: افزایش کمکهای مردمی به کمیته امداد بیانگر اعتماد اقشار مختلف جامعه به این نهاد است که در سایه این مساعدتها میتوانیم بخش مهمی از نیازهای ضروری خانوادههای تحت حمایت را رفع کرده و به توانمندی آنان کمک کنیم.
سیف تصریح کرد: کمکهای مردمی از طریق صندوقهای کوچک خانگی در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱۳۱میلیارد و ۷۱۶میلیون ریال، از محل صندوقهای متوسط بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال و مابقی از محل صندوقهای بزرگ بوده است.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره به پرداخت صدقه به روش پیامکی با بهرهگیری از فناوریهای جدید، افزود: خیران میتوانند با استفاده از روشهای الکترونیکی و نوین از طریق سامانه پیامکی پرداخت # ۰۲۱* ۸۸۷۷* و دیگر شهروندان استان در شهرستانهای تابعه هم میتوانند با تعیین کد شهری مورد نظر، میزان صدقه خود را مشخص و به نیازمندان اهدا کنند.
وی همچنین به سامانه تلفن گویای ۷۳۵۵ اشاره کرد و گفت: نیکوکاران از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی و صدقه نسبت به رسیدگی به درخواستها، انتقادات، پیشنهادات و ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.
سیف با بیان اینکه شفاف سازی هزینه کرد کمکهای مردمی از رویکردهای اساسی کمیته امداد در عرصه افزایش اعتماد و مشارکت هر چه بیشتر خیران محسوب میشود، بیان کرد: کمکهای خیران در سیستم مشارکتهای مردمی کمیته امداد ثبت و نظارت میشود و طبق سرفصلهای حمایتی برای رفع نیازهای مددجویان در بخش تحصیلی، درمانی کمک معیشت و غیره در اختیار خانوادههای تحت حمایت قرار میگیرد.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران ضمن قدردانی از خیران که با مساعدتهای خود رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر را فراهم میکنند، اظهار کرد: با به کارگیری روشهای الکترونیکی، شیوههای نوین و استفاده حداکثری از فناوریهای جدید درصدد هستیم دستگیری از نیازمندان را تسهیل و تسریع ببخشیم.
وی افزود: افزایش کمکهای مردمی به کمیته امداد بیانگر اعتماد اقشار مختلف جامعه به این نهاد است که در سایه این مساعدتها میتوانیم بخش مهمی از نیازهای ضروری خانوادههای تحت حمایت را رفع کرده و به توانمندی آنان کمک کنیم.
سیف گفت: پرداخت صدقه به روش پیامکی با بهره گیری از فناوریهای جدید برای تسهیل پرداخت کمکهای مردمی، شفاف سازی هزینه کردها از طریق ارسال گزارش ماهیانه و افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد راه اندازی شده است.
انتهای پیام/