دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1395 - 14:58
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

شرایط پذیرش دانش‌آموز در مدارس «استعداد‌های درخشان» بازنگری می‌شود

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بر ضرورت تفکیک نشدن دانش‌آموزان با استعدادهای برتر از سایر دانش‌آموزان و تقویت طرح «شهاب»‌ تاکید کرد و گفت: آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان به ویژه «بند شرایط پذیرش دانش‌آموز» مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
کد خبر : 160845

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم با اشاره به برگزاری نهصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، اظهارکرد: در ابتدای جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از برگزاری نشست نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش به مناسبت صد و بیست سالگی تاسیس این شورا و بزرگداشت مدرسه دارالفنون تقدیر کردند.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: اولین موضوع، بررسی آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان بود که این آیین‌نامه به استناد مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تحت عنوان «کلیات نظام استعدادهای برتر» تدوین شده است.


نوید ادهم گفت: در این جلسه موافقان و مخالفان در زمینه ابعاد موضوع استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان تیزهوش نظرات خود را بیان کردند که در جمع‌بندی این نظرات بر ضرورت تفکیک نشدن دانش‌آموزان با استعدادهای برتر از سایر دانش‌آموزان و تقویت طرح «شهاب»‌ تاکید شد و تاسیس مدارس استعدادهای درخشان با ویژگی‌های خاص در حد ضرورت تعیین شد.


وی خاطرنشان کرد: بر اساس این اصل کلی، مقرر شد آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان به ویژه «بند شرایط پذیرش دانش‌آموز» مورد بازنگری جدید قرار گیرد و در جلسات آینده مطرح شود.


نوید ادهم افزود: ماده واحده‌ای در خصوص «نحوه تطبیق کارنامه‌های دوره‌های تحصیلی سابق با ساختار آموزشی» به تصویب رسید که بررسی و تصویب این انطباق به کمیسیون معین شورای عالی واگذار شد.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی آموزش و پرورش در راستای تفویض اختیار،‌ بررسی و تعیین برخی آیین‌نامه‌ها از جمله آیین‌نامه آموزشی دوره سوم متوسطه، آیین‌نامه ارزشیابی دوره اول متوسطه و نحوه ادامه دروس انتخابی پایه یازدهم را به کمیسیون تلفیق شورای عالی آموزش و پرورش واگذار کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب