دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1395 - 12:04

حمله پلیس به دفتر نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

پلیس فرانسه، روز دوشنبه دفتر حزب متبوع مارین لوپن، نامزد پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه را مورد تفتیش قرار داد.
کد خبر : 160756

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از گاردین، لوپن متهم به پرداخت مبلغ قابل توجهی پول به دو تن از نزدیکانش به بهانه انتصاب آنها به دو شغل ساختگی است.


پلیس فرانسه بعد از ظهر دوشنبه در قالب طرح تحقیقات رسمی در خصوص مشاغل «ساختگی» مرتبط با سوء استفاده از اعتبارات اتحادیه اروپا برای پرداخت پول به یک بادیگارد و یک دستیار در پاریس، مقر حزب راستگرای افراطی جبهه ملی را که مارین لوپن، نمایندگی آن را در انتخابات پیش روی فرانسه بر عهده دارد، تفتیش کرد.


ماموران تحقیق اتحادیه اروپا مدعی‌اند که خانم لوپن در فاصله اکتبر و دسامبر 2011 ( مهر تا آذر 89) به تیری لگیر، بادیگاردش بیش از 41 هزار و 500 یورو (معادل 35 هزار و 350 پوند) پول پرداخت کرده و این پرداخت تحت عنوان شغل جعلی دستیار پارلمانی اتحایه اروپا صورت گرفته است.


وی همچنین متهم به پرداخت حدود 298 هزار یورو به کاترین گریست، دستیار خود در فرانسه در فاصله در مدت زمانی مشابه است.


یک فرد برای اینکه بتواند به عنوان دستیار پارلمانی خدمت کند باید به صورت فیزیکی در یکی از 3 دفتر پارلمانی اتحادیه اروپا در شهرهای بروکسل، استراسبورگ یا لوکزامبورگ مشغول به کار باشد و در نزدیکی محل کار خود اقامت گزیده باشد.


دفتر مبارزه با کلاهبرداری اتحادیه اروپا (اولاف) اصرار دارد که خانم لوپن 48 ساله که یکی از نامزدهای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است، باید این پول را که رقم آن مجموعا 340 هزار یورو است، بازگرداند. وی از این کار امتناع کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته