دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1395 - 11:11

دیدار وزیر بهداشت با جانباز 70 درصد در ساری

وزیر بهداشت شب گذشته پس از ورود به استان مازندران، با حضور در منزل حاج سید حمزه(مصطفی) علمدار، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس در ساری، از وی عیادت کرد.
کد خبر : 160716

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی شامگاه دوشنبه دوم اسفندماه به منظور افتتاح همزمان پروژه‌های بخش سلامت وارد استان مازندران شد و در ابتدا به دیدار مجتبی علمدار جانباز 70 درصد رفت و در این دیدار ضمن تقدیر از جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا گفت: این افراد سرمایه کشور و نظام هستند و همه مسئولان باید به طور شایسته به آنها خدمت کنند.
هاشمی با اشاره به افتتاح 657 واحد ارائه خدمات بهداشتی در 47 دانشگاه علوم پزشکی و 28 استان کشور از طریق ویدیو کنفرانس با مرکزیت ساری اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این واحدهای ارائه خدمات بهداشتی، مراکز جامع خدمات سلامت هستند که در آنها پزشک، دندانپزشک، کارشناس بهداشت برای مراقبت از مادر و نوزاد، کارشناس روان و تغذیه حضور دارند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه از 657 واحد ارائه خدمات بهداشتی، 68 مرکز جامع خدمات سلامت به طور همزمان در استان مازندران افتتاح می‌شود، افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس زحمات زیادی کشیدند و این مراکز در کمتر از یک‌سال ساخته شدند و در روستاها، بهترین ساختمان‌ها مربوط به مراکز بهداشت هستند.
وی یادآور شد: امیدوارم بتوانیم رضایت مردم را فراهم کرده و کارهایی که از 38 سال پیش باید انجام می‌شد به طور شایسته اجرا کنیم و باید زنجیره‌های ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور با کمک دولت و مجلس تکمیل شود زیرا مشکلات مردم در این حوزه بسیار زیاد است و هر قدر هم به آن توجه شود، اندک است.
هاشمی تاکید کرد: علاوه بر زخم زبان برخی افراد، کم توجهی به ارائه دهندگان خدمات سلامت، موجب تکدر آنها می‌شود برخی افراد، اختصاص منابع به حوزه سلامت را هزینه می‌دانند در حالی که مقام معظم رهبری هزینه کردن در حوزه‌های آموزش، امنیت و سلامت را سرمایه گذاری برای مردم و آینده کشور می‌دانند. ممکن است نقایص و مشکلاتی وجود داشته باشد اما همه باید برای کاهش مشکلات کمک کنند.
براساس این گزارش حاج علمدار نیز ضمن تقدیر از خدمات وزیر بهداشت، از وی به عنوان افتخار دولت یاد کرد و گفت:دکتر هاشمی به هیچ عنوان اهل سیاسی کاری نیستند و در دوران گذشته، وزیری به قدرتمندی، مدبری و پیگیر بودن ایشان ندیدم.
وی افزود: افتخار می‌کنیم که فردی از خانواده‌های ایثارگران، وزیر بهداشت است و از خدمات حوزه سلامت رضایت داریم و امیدوارم خدا به وزیر بهداشت و همکاران پر تلاش ایشان سلامتی دهد.
جانباز؛ حاج سید حمزه (مصطفی) علمدار متولد اول فروردین 45 در ساری است که پس از چندین سال حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل در تاریخ 24 اسفند 66 در عملیات والفجر 10 و در حلبچه از ناحیه کمر مجروح و قطع نخاع شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته