دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1395 - 16:35
مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

مردان به سلامت خود کمتر توجه می‌کنند

مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده ومدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مقایسه شاخص‌های سلامتی مردان و زنان نشان دهنده آن است که مردان توجه کمتری به خود مراقبتی و سلامت دارند.
کد خبر : 160588

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد اسماعیل مطلق با اشاره به اینکه یکم الی هفتم اسفند هفته سلامت مردان نامگذاری شده است، اظهار کرد: در حال حاضر وقوع حوادث ترافیکی در مردان ۵ برابر، اعتیاد ۱۰ برابر و سقوط ۳ برابر زنان است و این در حالی است امید به زندگی در مردان ۷۲/۸ و در زنان ۷۴ سال است.


وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در زمینه سلامت مردان گفت: حوادث ناشی از نیروهای مکانیکی، قتل، خشونت، بیماری‌های مزمن انسدادی ریه، بیماری‌های قلبی، خودکشی، سوختگی، بیماری‌های روانی، ایدز و ابتلا به HIV در مردان بیشتر از زنان است.


وی خاطرنشان کرد: ابتلا مردان به بیماری‌های غیر واگیر شامل چاقی مفرط، مصرف دخانیات، کلسترول بالا و دیابت همچنان در مردان تظاهر بیشتری نسبت به زنان دارد.


مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، برنامه‌های هفته سلامت مردان را در هفت محور شیوه زندگی سالم، پیشگیری از حوادث ترافیکی، ارتقاء سلامت روانی، پیشگیری از حوادث قلبی و عروقی و عوامل خطر آن، ارتقاء سلامت باروری مردان، سلامت مردان و خانواده و پیشگیری از حوادث شغلی عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته