دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1395 - 15:11

دستگیری‌های جدید در ترکیه/ 1500 نفر بازداشت شدند

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که مقامات این کشور در عملیات هفته گذشته بیش از 1500 نفر مظنون به ارتباط با گروه‌های شبه نظامی را به منظور تحقیق دستگیر کرد‌ه‌اند که از این میان 125 نفر زندانی شده‌اند.
کد خبر : 160569

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، ترکیه با چندین تهدید امنیتی روبه رو شده است که شامل گروه شبه نظامی پ‌ک‌ک که در بخش بزرگی ازجنوب شرقی ترکیه حضور دارند و شبه نطامیان داعش می‌شوند. هر دو گروه در طول یک سال گذشته برای چندین بمب‌گذاری مرگ بار در شهرهای مختلف ترکیه مقصر شناخته شده‌اند.


وزیر کشور ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که 1589 نفر به منظور تحقیق درباره ارتباط با گروه‌های شبه نظامی دستگیر شده‌اند. در حال حاضر 125 نفر آنها زندانی هستند و به زودی مشخص نخواهد شد که چند نفر از آنها در بازداشت باقی خواهند ماند.


حدود 1067 نفر از بازداشتی‌ها مظنون به ارتباط با گروه پ‌ک‌ک هستند که سابقه سه دهه شورش علیه دولت ترکیه را دارند و از سوی آمریکا، ترکیه و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شوند.


مابقی 501 نفر به ارتباط با فتح الله گولن که در آمریکا به سر می‌برد و آنکارا او را در سازماندهی کودتای جولای (تیر) مقصر می‌داند، مظنون هستند. گولن هر گونه مشارکت را رد و کودتا را محکوم کرده است.


وزیر کشور گفت که 21 نفر از بازداشت‌شدگان نیز به جرم ارتباط با داعش بازداشت شدند.


وزیر کشور افزود از میان زندانی‌ها نیز 57 نفر به جرم ارتباط با پ‌ک‌ک، 63 نفر همراهی با گولن و 5 نفر، ارتباط با داعش زندانی شده‌اند.


از زمان کودتا در 15 جولای (25 تیر)، ترکیه 40 هزار نفر را زندانی کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته