دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مصوبات شورای صنفی نمایش

اکران «ماجرای نیمروز» در ایام نوروز/ حذف سینما آفریقا از سرگروهی

در جلسه شورای صنفی نمایش، قرارداد 5 فیلم سینمایی برای اکران در سال جدید بسته شد و دو سالن هم به چرخه اکران فیلم ها پیوستند.
کد خبر : 160558

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در جلسه امروز، دوشنبه 2 اسفند ماه، قرارداد فیلم‌ «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان برای نمایش در ایام نوروز به سرگروهی کورش و با کف فروش 4 هفته به ثبت رسید.


همچنین قرارداد فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان برای اکران نوروزی به سرگروهی آزادی و با کف فروش 4 هفته به ثبت رسید.


فیلم سینمایی «هلن» به کارگردانی علی اکبر ثقفی از 4 اسفندماه به سرگروهی کورش وارد چرخه اکران خواهد شد.


قرارداد اکران فیلم سینمایی «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه پس از فیلم سینمایی «خوب، بد، جلفِ» پیمان قاسم‌خانی و به سرگروه زندگی، وارد چرخه اکران خواهد شد.


همچنین قرارداد اکران فیلم سینمایی «سه بیگانه» ساخته مهدی مظلومی که پس از خروج کارگردانش از ایران و همکاری با شبکه GEM با مشکلاتی زیادی مواجه شد و قرارداد اکرانش هم لغو شده بود، بالاخره با پیگیری های تهیه‌کننده برای اکران نوروزی به سرگروهی ماندانا و با کف فروش 4 هفته، بسته شد.


بنا بر این گزارش غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش به آنا گفت: «براساس اعتراض شورای عالی تهیه‌کننده‌ها، سینما آفریقا از سرگروهی حذف و سینما قدس جایگزین آن شد و پس از اکران نوروزی این مصوبه عملی خواهد شد و فعلا سینما آفریقا به سرگروهی خود ادامه می‌دهد.»


همچنین به گفته فرجی، فیلم سینمایی «ماحی» به کارگردانی داوود خیام از تاریخ 4 اسفندماه جایگزین «شاباش» به کارگردانی حامد کلاهد‌اری در گروه آفریقا می‌شود که کف فروش پایینی داشته است. فیلم سینمایی «چهار اصفهانی در بغداد» به کارگردانی محمدرضا ممتاز هم به خاطر کف فروش پایین از تاریخ 4 اسفندماه، جای خود را به فیلم سینمایی «افسونگر» به کارگردانی حسین تبریزی به سرگروهی ماندانا خواهد داد.


یکی دیگر از مصوبات امروز شورای صنفی نمایش اضافه شدن دو سالن سینمافرهنگ به چرخه اکران عمومی یه دلیل کمبود سالن های سینمایی برای نمایش فیلم ها است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته