دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1395 - 15:12

شمخانی: امنیت اقتصادی سبب بهبود فضای کسب و کار می‌شود

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: ما  باید هم راستا با همتی که در دفاع از امنیت کشور معطوف می‌کنیم در اقتصاد و تولید نیز پیشگام باشیم. 
کد خبر : 160549

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی صبح امروز _دوشنبه 2 بهمن _ در بازدید از چند واحد اقتصادی در استان البرز، تقویت تولید داخلی با محوریت بخش خصوصی و خروج از رکود را دو اولویت مهم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران جهت حفظ و بقای خود در برابر هجمه وسیع و سنگین نظام سلطه و همزمان به منظور تحقق اهداف و آرمان‌های خود باید به‌طور پیوسته و پرشتاب بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود به ویژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی بیفزاید.


دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: کسب اقتدار ملی در گرو تحکیم ساخت درونی قدرت ملی است که با شکوفایی استعداد‌های درونی و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی نظام محقق می‌‌شود.


شمخانی با بیان اینکه حوزه اقتصاد مهمترین و تأثیرگذارترین حوزه حیات اجتماعی است که نقشی ویژه و رو به گسترشی در ایجاد امنیت در سطوح ملی و بین‌المللی کشورها و پایداری آن دارد، یادآور شد: امنیت اقتصادی سبب بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود.


وی نقش صنعتگران و تولید‌کنندگان را دارای اهمیت ویژه برای استحکام بخشی به زیرساخت‌های اقتصادی کشور دانست و افزود با وجود ظرفیت‌های بی‌بدیلی مانند نیروی انسانی ماهر و نخبه، فرهنگ و تمدن غنی و در اختیار داشتن مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مانعی در برابر پیشرفت و رونق اقتصادی به جز اقدامات مخرب نفوذی های اقتصادی و دشمنان ملت برای کاستن از اراده ملی در این بخش وجود ندارد.


شمخانی گفت: دولت با همکاری تمامی بخش‌ها در تلاش است تا مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداشته و زمینه‌های افزایش اشتغال و رونق را فراهم نماید.


وی افزود؛ بخش خصوصی نیز با بهره‌گیری از تولیدات دانش‌بنیان و گسترش تحقیق و توسعه می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی خلق و کارامدی و اثربخشی خود را توسعه دهد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بازدید خود از برخی کارخانه‌های استان البرز تصریح کرد: کیفیت محصولات ایرانی در تراز رقابت با برندهای جهانی است و از این حیث دولت و مجموعه بخش خصوصی می‌بایست تسهیلات لازم را به منظور افزایش صادرات و کسب سهم بیشتری از بازارهای منطقه و جهانی فراهم نمایند.


وی با بیان اهمیت تأمین امنیت غذایی و تولید محصولات سالم برای جامعه با توجه به آسیب‌های محصولات تراریخته وارداتی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های روز و مواد سالم مزیت صنایع غذایی داخلی است.


دریابان شمخانی گفت؛ اعتماد حاکمیت به بخش خصوصی و بسترسازی برای شکوفایی ظرفیت‌ها و رفع موانع، منجر به توسعه و ایجاد رفاه برای جامعه خواهد شد. ما باید هم‌راستا با همتی که در دفاع از امنیت کشور معطوف می‌کنیم در اقتصاد و تولید نیز پیشگام باشیم.


شمخانی در پایان از تلاش‌ها و زحمات مجموعه مدیران و کارکنان سخت کوش بخش‌های تولیدی و صنعتی تقدیر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته