دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1395 - 12:01
با حضور شهردار و شهروندان منطقه 14:

افتتاح بوستان ویژه جانبازان و معلولان در دارالمومنین تهران

شهردار منطقه 14 گفت: اولین بوستان ویژه جانبازان و معلولین در این منطقه افتتاح شد.
کد خبر : 160478

به گزارش گروه اجتماعی آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 14 تهران، در ابتدای این مراسم فرهود حمیدی فراهانی، شهردار منطقه 14 ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای دفاع مقدس،شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم و 2700 شهید دارالمومنین شهر تهران اظهار کرد: خداوند سبحان را شاکریم که امروز شاهد بهره‌برداری از بوستان بسیج، ویژه جانبازان،معلولان و کم‌توانان جسمی و حرکتی باشیم.


حمیدی فراهانی با اشاره به نقش بی‌بدیل سیستم مدیریت یکپارچه شهری در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان گفت: باید تمام دستگاه‌های متولی برای رفاه حال شهروندان در کنار یکدیگر قرار گیرند و با هم‌افزایی در ایجاد این بستر مناسب تلاش کنند. امیدوارم روزی جامعه معلولان عاری از مشکلات شهری و اجتماعی باشد.


شهردار منطقه 14 با اشاره به انتخاب بوستان بسیج به‌عنوان بوستان ویژه معلولان در منطقه 14 عنوان کرد: این بوستان از نظر جغرافیایی در بزرگراه شهید محلاتی و جنب اتوبان بسیج واقع است و دسترسی سهل و مناسبی برای استفاده شهروندان دارد.


وی افزود: همچنین بوستان دیگری در منطقه 14 تهران جهت استفاده جانبازان، معلولان و کم‌توانان در دستور کار است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد و تمامی بوستان‌های سطح منطقه در دستور کار قرار دارد که معلولان، کم‌توانان و سالمندان و کودکان به‌راحتی بتوانند از امکانات و تجهیزات خدمات رفاهی این بوستان‌ها بهره ببرند.


شهردار منطقه 14 تهران از ایجاد پارکینگ برای جانبازان و معلولین, مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی، ایجاد رمپ‌های مناسب تردد کم‌توانان، هم‌سطح سازی و ایجاد بستر مناسب برای تردد نابینایان، تجهیز بوستان به وسایل ورزشی، احداث ایستگاه ویلچر و دوچرخه، احداث زمین‌های چندمنظوره از جمله زمین مینی بسکتبال، پینگ‌پنگ، فوتبال دستی به‌ عنوان امکانات احداث‌شده در بوستان بسیج جهت رفاه حال معلولان و کم‌توانان نام برد.


به گفته حمیدی فراهانی برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از معلولیت، آموزش معلولان و کم‌توانان و برگزاری برنامه‌ها و مسابقات ویژه معلولان از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری منطقه 14 تهران جهت رفاه حال این عزیزان است که به‌ صورت مستمر در این منطقه انجام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته