دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1395 - 11:45

پذیرش دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی در قم

دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در استان قم و از طریق آزمون دانشجوی دکتری پذیرش می‌کند.
کد خبر : 160461

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، برای تربیت مدرسان گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور، در نیم سال دوم سال تحصیلی 97-96 (ترم بهمن 96) از طریق آزمون اختصاصی دکتری از میان برادران و خواهران طلبه واجد شرایط (ویژه طلاب) دانشجو پذیرش می‌کند.


رشته مدرسی معارف اسلامی در مقطع دکتری دارای پنج گرایش مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی، قرآن و متون اسلامی است.


حداکثر سن برای شرکت در مقطع دکتری این دانشگاه، 40 سال است اما مدت زمان خدمت سربازی (معافیت، محاسبه نمی‌شود) و حضور در جبهه، به سقف سنی افزوده می‌شود. توانایی جسمی و روحی لازم برای تحصیل در دانشگاه متناسب با رشته انتخابی، نداشتن رابطه استخدامی در هیچ‌ یک از ارگان‌ها یا سازمان‌های دولتی، دارا بودن شرایط عمومی مدرسی معارف اسلامی با تایید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (احراز این شرایط پس از قبولی در آزمون کتبی از طریق مصاحبه و ... صورت خواهد گرفت) از دیگر شرایط عمومی شرکت در آزمون این دانشگاه است.


دانشنامه کارشناسی‌ارشد مدرسی معارف اسلامی، سطح سه حوزه علمیه، دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه دارای گواهی اتمام کفایتین (پایه ده کتبی) همراه با مدرک کارشناسی‌ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متناسب با گرایش‌های پنجگانه مدرسی معارف اسلامی به تشخیص دانشگاه، گواهی خبرگان بدون مدرک (مرتبه مربی) مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح، داشتن دانشنامه کارشناسی‌ارشد برای اعضای هیات علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌ها با تایید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یک از مدارک تحصیلی لازم و قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی، از شرایط اختصاصی شرکت در آزمون دکتری دانشگاه معارف اسلامی است.


زمان ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون از 23 بهمن آغاز شده است و تا 23 اسفند 1395 ادامه دارد. همچنین آزمون در جمعه 24 شهریور 96 برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 22 و 23 شهریور 96 به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه قابل دریافت است.


این آزمون در شهر قم برگزار می‌شود و داوطلبان واجد شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به سایت دانشگاه معارف اسلامی به آدرس www.maaref.ac.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 32110224 ـ 025 و 32902612 ـ 025 تماس بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته