دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1395 - 08:45
چه تیم‌هایی خطر سقوط را احساس می‌کنند؟

جنگ برای بقا در لیگ/ خطر سقوط بیخ گوش 6 تیم

در حالی که تنها هشت هفته به پایان رقابت های لیگ برتر فوتبال باقی مانده‌ است، 6 تیم با نتایجی که طی 22 هفته گذشته کسب کرده‌اند در معرض سقوط به لیگ دسته اول قرار دارند.
کد خبر : 160443

امیرحسین فلاح، گروه ورزشی- بیست و دو هفته از لیگ‌برتر فوتبال ایران سپری شده‌است و سه تیم پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال با فاصله‌ای که با تیم‌های دیگر ایجاد کرده‌اند به نوعی مثلث قهرمانی را تشکیل داده‌اند و اگر اتفاق غیر منتظره‌ای نیفتد و این سه تیم به منوال هفته‌های گذشته در هفته‌های آینده لیگ نتیجه بگیرند قهرمان این فصل لیگ برتر از بین این 3 تیم مشخص می‌شود. اما در حالی که اکثر نگاه‌ها به بالای جدول است،رقابت در پایین جدول هم داغ و حساس است و در حال حاضر 6 تیم ماشین سازی،سیاه جامگان، صبا، نفت آبادان، پدیده و سایپا در خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارند.


در گزارش زیر به بررسی بازی‌های 8 هفته باقی‌مانده تیم‌هایی که در معرض سقوط به لیگ دسته اول قرار دارند می‌پردازیم. در این میان همه 6 تیمی که در خطر سقوط قرار دارند از 8 دیدار باقی مانده خود 4 بازی را میزبان و 4 دیدار هم مهمان هستند.



ماشین سازی تبریز


تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز که با هدایت رسول خطیبی موفق شد به لیگ برتر صعود کند در این فصل نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و در حال حاضر با کسب 13 امتیاز در قعر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد. ماشین سازان که در هفته‌های اخیر با روی کار آوردن فرهاد کاظمی سعی دارند تا اجازه ندهند تا داستان فصل قبل سیاه جامگان برای آنها اتفاق بیفتد در هفته‌های باقی مانده لیگ امید زیادی دارند تا بتوانند با کسب امتیازات لازم خود را از جمع تیم‌های سقوط کننده به لیگ پایین‌تر خارج کند.


شاگردان فرهاد کاظمی در 8 هفته باقی مانده باید به ترتیب به مصاف تیم‌های استقلال خوزستان، نفت آبادان، پیکان، پدیده، پرسپولیس، ذوب‌آهن، سیاه جامگان و سایپا بروند.


4 بازی از 8 بازی باقی‌مانده ماشین سازی به دلیل اینکه با تیم‌هایی بازی می‌کند که آنها هم در خطر سقوط هستند حکم فینال را برای آنها دارد چرا که این بازی‌های روبرو می‌تواند تکلیف بقا یا سقوط این تیم‌ها را به نوعی مشخص کند.



سیاه جامگان


تیم فوتبال سیاه جامگان که در فصل قبل با هدایت فرهاد کاظمی موفق شد در هفته آخر با شکست ملوان این تیم را راهی لیگ دسته اول کند و برای سال دوم در لیگ برتر ماندگار شود در این فصل هم حال و روز مساعدی ندارد. این تیم از فصل قبل با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌‌کند که همین مشکلات در روند نتیجه‌گیری این تیم تاثیر مستقیم گذاشته است به طوری که شاگردان خداداد عزیزی نتوانسته اند به وضعیت خود در جدول لیگ سروسامان دهند و در حال حاضر با 17 امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی لیگ قرار دارند.


سیاه‌جامگان در 8 هفته باقی مانده لیگ برتر بازی‌های سخت‌تری نسبت به ماشین سازی دارد و باید به مصاف اکثر تیم‌های رده بالای جدول برود. شاگردان خداداد عزیزی در هفته‌های باقی مانده به ترتیب باید به مصاف استقلال تهران، سپاهان، نفت تهران، استقلال خوزستان، صنعت نفت، پیکان، ماشین سازی و پرسپولیس بروند.




صبای قم


تیم فوتبال صبای قم که در نیم فصل اول نتوانست نتایج خوبی را کسب کند در نیم فصل دوم با جذب چند بازیکنان موفق شده امتیازات خوبی را کسب کند ولی با 20 امتیازی که تا اینجای رقابت‌های کسب کرده است در رده چهاردهم جدول قرار دارد و خطر سقوط این تیم را تهدید می‌کند.


این تیم قمی که بدترین دوران حضورش در لیگ برتر را در این فصل سپری می کند در هفته‌های باقی مانده باید به مصاف فولاد، گسترش فولاد، پدیده، تراکتورسازی، استقلال، سپاهان، نفت تهران و استقلال خوزستان برود.


صبا هم برای بقا در لیگ کار سختی را پیش رو دارد و تقابل با تیم‌هایی مانند تراکتورسازی، استقلال، نفت تهران و سپاهان می‌تواند کار را برای این تیم سخت کند.



صنعت نفت آبادان


صنعت نفت آبادان 22 امتیازی در ابتدای نیم فصل اول با هدایت نادر دست نشان نتایج خوبی را کسب کرد و حتی در اوایل فصل به جایگاه سوم جدول هم رسید اما با آغاز سیر نزولی این تیم مدیران باشگاه صنعت نفت در یک تصمیم عجیب فیروز کریمی را جایگزین دست نشان کردند اما این تغییر هم در این تیم جواب نداد به طوری که آبادانی‌ها در نیم فصل دوم هم همچنان روی نوار ناکامی گام بر می‌دارند و روند نتیجه گیری این تیم به گونه‌ای است که خطر سقوط به لیگ آزادگاه را به شدت احساس می‌کند.


صنعت نفت که در رده سیزدهم جدول جای گرفته است در 8 هفته باقی مانده باید مقابل تیم‌های پیکان، ماشین سازی، پرسپولیس، ذوب‌آهن، سیاه جامگان، سایپا، فولاد و گسترش فولاد قرار بگیرد که نمی‌تواند بازی‌های آسانی برای شاگردان فیروز کریمی باشد.


تقابل صنعت نفت با دو تیم سیاه جامگان و ماشین سازی که در خطر سقوط قرار دارند می‌تواند از مهمترین بازی‌های این تیم در ادامه مسابقات لیگ باشد.



پدیده


تیم فوتبال پدیده هم برخلاف دوره‌های قبل لیگ برتر که در میانه‌های جدول حضور داشت در این فصل نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و البته مشکلات مدیریتی که در این باشگاه بوجود آمد در روند نتیجه نگرفتن پدیده تاثیر مستقیم داشت.پدیده هم اکنون با 22 امتیاز در مکان دوازدهم جدول جای دارد و خطر سقوط را احساس می‌کند.


شاید در میان تیم‌های پایین جدولی لیگ سخت‌ترین بازی‌ها را پدیده پیش رو داشته باشد که با 22 امتیاز رده دوازدهم جدول را در اختیار گرفته است. چرا که این تیم در هفته‌های باقی مانده باید به مصاف تیم‌های گسترش فولاد، پیکان، صبای قم، ماشین سازی، تراکتورسازی، پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن برود.


4 دیدار آخر پدیده با تراکتورسازی، پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن بازی‌های فوق العاده سخت و نفسگیری برای این تیم است و شاید سرنوشت این تیم را به نوعی دگرگون کند.



سایپا


شاید اول فصل کمتر کسی فکر می‌کرد که سایپا در پایان هفته بیست دوم لیگ جز تیم‌هایی باشد که در معرض سقوط قرار داشته باشد. این تیم که فصل را هدایت حسین فرکی آغاز کرد همه هدفش را برای کسب سهیمه در لیگ قهرمانان اسیا گذاشته بود اما نتایج بد سایپا در نیم فصل اول خیلی زود اهداف این تیم را نقش بر آب کرد.


شاگردان فرکی اما در نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب کردند و با کسب 4 برد متوالی جایگاه خودشان را در لیگ بهتر کردند. سایپا در حال حاضر با 24 امتیاز در مکان یازدهم جدول جای گرفت و یکی از 6 تیمی است که در معرض سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد. البته نتایج این تیم در نیم فصل دوم شاید در هفته‌های باقی‌مانده خطر سقوط را از این تیم دور کند.


سایپا در هفته‌های باقی مانده لیگ باید به مصاف تراکتورسازی، استقلال ، سپاهان، نفت تهران، استقلال خوزستان، نفت آبادان، پیکان و ماشین سازی برود.


تقابل این تیم با تیم‌هایی مثل تراکتورسازی، استقلال، نفت آبادان و ماشین سازی می‌تواند از نبردهای حساس این تیم در هفته‌های باقی مانده لیگ باشد.


در حال حاضر میانگین امتیازی برای ماندن در لیگ 24 امتیاز است و به غیر از سایپا، 5 تیم دیگری که هم‌اکنون کمتر از این امتیاز را دارند باید حداقل امتیاز خودشان را به 24 برسانند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته