دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1395 - 11:35
رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی عنوان کرد:

دخالت افراد غیر حرفه‌ای در رشته شنوایی شناسی موجب سرگردانی بیماران شده است

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران از دخالت افراد غیرمتخصص در این رشته تخصصی خبر داد و گفت: متاسفانه ورود این افراد و اشتغال آنها در مراکز درمانی موجب سرگردانی بیماران شده است.
کد خبر : 160441

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، دکتر بهرام جلائی گفت: متاسفانه در شرایط کنونی در بخش‌هایی از رشته شنوایی شناسی توسط بعضی از تخصص‌ها مثل طب کار و گوش و حلق و بینی، دست اندازی صورت گرفته است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: متاسفانه دیده شده برخی افراد غیر متخصص با گذراندن دوره‌های شنوایی شناسی در موسسات خصوصی در کلینیک‌ها به عنوان «شنوایی سنج» مشغول به فعالیت می‌شوند که این کار غیر قانونی است.


رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران با بیان اینکه شنوایی سنجی انجام هر گونه تست و آزمون شنوایی سنجی نیازمند رعایت اصول است، عنوان کرد: علاوه بر این نحوه استخراج گزارش‌هیا شنوایی سنجی نیز بسیار مهم است که متاسفانه انجام تست‌های اشتباه و ارائه گزارش غیرعلمی توسط افراد غیرمتخصص موجب سرگردانی بیماران شده است.


جلائی با بیان اینکه متاسفانه وزارت بهداشت در مقابل این مسائل سکوت کرده است، عنوان کرد: اخیرا نامه‌ای از طرف انجمن برای معاون درمان وزارت بهداشت ارسال شده که طی آن درخواست کردیم در این مورد بسیار صریح و آشکار اعلام موضع کنند تا حق دخالت این افراد بواسطه ابلاغیه این معاونت سلب شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته