دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نشست بهمن ماه خانه موسیقی برگزار شد

نشست ماهیانه خانه موسیقی عصر روز گذشته، 1 اسفند ماه با اجراهای متنوعی از موسیقی و همچنین معرفی یک آلبوم در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.
کد خبر : 160398

به گزارش گروه فرهنگی آنا از سایت خانه موسیقی در ابتدای این نشست ماهیانه که با حضور جمع زیادی از هنردوستان و هنرمندان برگزار شد، سینا و سهیل قادری به اجرای دو نوازی سنتور و تنبک در دستگاه ماهور و قطعاتی از استاد فرامرز پایور پرداختند.


در ادامه مولوی(مجری برنامه) با قرائت متن هایی جداگانه به کیهان کلهر برای کسب افتخارات جهانی هنری و همچنین به داریوش طلایی برای انتخاب کتابش «تحلیل ردیف بر اساس نت نویسی ردیف میرزا عبدالله» به عنوان کتاب سال هنری تبریک گفت.


برنامه بعدی به دو نوازی تار و تنبک احسان منظمی و سحر احمدی در دستگاه همایون و قطعاتی از فرهنگ شریف اختصاص داشت و سپس آقای سپهر به نوازندگی آکاردئون پرداخت.


در ادامه مجری برنامه مصیبت وارده به حسین علیزده (فقدان برادر) و فرزاد طالبی(فقدان مادر) را به ایشان تسلیت گفت و همچنین یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو را گرامی داشت.


برنامه بعدی به معرفی و رونمایی آلبوم «سرود تنهایی یک رهگذر» اثر وصال عربزاده اختصاص داشت که در ابتدا رضا مهدوی (مدیر نشر راوی آذر کیمیا و ناشر اثر) در مورد روند تولید این آلبوم صحبت هایی ارائه کرد و سپس داریوش پیرنیاکان(استاد موسیقی و نوازنده پیشکسوت تار و سه تار) در سخنانی کوتاه از مخاطبان برای شنیدن این اثر دعوت کرد.


سپس بهروز مبصری عضو هیأت مدیره کانون پژوهشگران خانه موسیقی مختصری از تاریخچه ضبط صفحه در زمان قاجار را ارائه داد و در ادامه آنسامبل کلاسیک باشگاه موسیقی فرهنگ‌سرای ارسباران سرپرستی وحید افتخار حسینی به اجرای دو قطعه از گریک و سیبیلیوس پرداخت.


اجرای آواز به همراه پیانو توسط فرزاد قربانی و همسرش غزاله ناظر فصیحی و همچنین اجرای همنوازی تنبور و دف و تنبک توسط جواد عزیزی، امید ثمری، میلاد داول پایانبخش نشست بهمن ماه خانه موسیقی بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته