دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 17:11
در گفت‌وگو با آنا

رئیس دانشگاه امیرکبیر: مخالفت با مراسم گرامیداشت مقام استاد، توهین به اساتید و شهید مطهری است

رئیس دانشگاه امیرکبیر در واکنش به تجمع جمعی از دانشجویان این دانشگاه در مقابل دفتر ریاست برای لغو سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تاکید بر اینکه برنامه فردا یک برنامه سیاسی نیست، گفت: معترضان جمعیتی 60- 70 نفره داشتند ولی بقیه جمعیت 14هزار نفری دانشجوها چنین خواسته‌ای ندارند.
کد خبر : 16035

دکتر احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تجمع جمعی از دانشجویان این دانشگاه در مقابل دفتر ریاست که خواستار لغو سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم روز دوشنبه (فردا) شدند، اظهار کرد: 60، 70 نفر امروز در مقابل دفتر بنده جمع شده بودند که خواسته خود را مطرح می‌کردند.


وی اظهار کرد: ما چیزی حدود 14هزار دانشجو داریم که این جمعیت، تعداد کمی از آنها هستند.


معتمدی با بیان اینکه «تجمع‌کنندگان، صرفا خواسته خود را مطرح می‌کردند و از ما جوابی نخواستند و تأکید داشتند که می‌خواهیم حرف‌مان را بزنیم»، ادامه داد: مراسم روز دوشنبه دانشگاه امیرکبیر، مراسمی است برای گرامیداشت روز استاد و یاد و خاطره شهید مطهری که روز بزرگ و عزیزی است و بعید می‌دانم دانشجویی باشد که این مراسم را خدشه‌دار کند.


وی تأکید کرد: مخالفت با برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم و استاد، توهین به اساتید و توهین به شهید مطهری است.


رئیس دانشگاه امیرکبیر، مراسم روز آتی این دانشگاه را آیین تقدیر از اساتید قدیمی و بازنشسته دانشگاه خواند و گفت: تجمع‌کنندگانی که امروز مقابل دفتر ریاست جمع شده بودند، تعدادشان در قبال بقیه جمعیت دانشجویان این دانشگاه محدود بود با این حال حرف‌های خود را مطرح کردند چون ما هم بارها گفته‌ایم که همه برای بیان نظراتشان آزاد هستند و حاضریم پاسخ هم بدهیم.








دکتر معتمدی: تجمع‌کنندگانی که امروز مقابل دفتر ریاست جمع شده بودند، تعدادشان در قبال بقیه جمعیت دانشجویان این دانشگاه محدود بود با این حال حرف‌های خود را مطرح کردند چون ما هم بارها گفته‌ایم که همه برای بیان نظراتشان آزاد هستند و حاضریم پاسخ هم بدهیم

وی با بیان اینکه «بسیاری از این معترضان، دانشجویان خود من هستند و اتفاقا بعضی از آنها دانشجویان خوبی هم هستند»، گفت: این دوستان خود را اصولگرا می‌دانند در حالی که به نظر من اصولگرا نیستند چراکه اصولگرایی منطقی دارد و من نام این افراد را مخالفان اصلاحات می‌گذارم. اینها بحث‌هایی دارند که مطرح می‌کنند. اتفاقا دانشجویان اصلاح‌طلب هم بحث‌ها و خواسته‌هایی دارند که ما نمی‌توانیم به همه آنها پاسخ بدهیم.


معتمدی در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا «مبنی بر اینکه، نسبت به برنامه حضور آقای علی مطهری در دانشگاه مشهد هم واکنش‌هایی بوده، به نظر شما تلاش برای بستن درهای دانشگاه به روی چهره‌های شناخته شده نظام و انقلاب بر چه مبنایی است؟» گفت: واقعا هنوز به تحلیلی در این زمینه نرسیده‌ام. باید نشست و بحث کرد تا مسائل روشن شود؛ ولی آقای علی مطهری دو هفته پیش به دانشگاه امیرکبیر آمدند و مشکلی هم نداشتیم. ما طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و بر آن مبنا به برنامه‌ها مجوز می‌دهیم.


وی افزود: شخصی مثل آقای مطهری از آنجا که نماینده مجلس است، قطعا نباید هیچ مشکلی برای حضور در دانشگاه‌ها داشته باشد.


گفتنی است، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا - دوشنبه - به مناسبت بزرگداشت روز استاد در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی می‌کند.


در واکنش به خبر برگزاری این مراسم، جمعی محدود از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با تجمع مقابل دفتر ریاست این دانشگاه، نسبت به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه و سخنرانی وی اعتراض کردند.


این دانشجویان، با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار لغو سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دانشگاه شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته