دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روابط خانوادگی «حاجی بابا» مقابل دوربین مستند ناصر ضمیری

ناصر ضمیری از ساخت فیلم مستندی با عنوان «روابط خانوادگی» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود، خبر داد.
کد خبر : 160226

به گزارش گروه فرهنگی آنا این کارگردان سینما، پیرامون شیوه شکل‌گیری مستند «روابط خانوادگی» اظهار کرد: «من از طریق پدرم با «حاجی بابا» و شخصیت ایشان آشنا شدم. اتفاقاتی در زندگی حاجی بابا رخ داده بود که برایم جذاب بود و فکر کردم شاید برای مخاطب نیز جذابیت داشته باشد.»


وی ادامه داد: «این مستند به روابط حاجی بابا با فرزندانش، نوع نگرش او به زندگیِ خود و فرزندانش و بالعکس می‌پردازد. البته من سعی کردم فاصله‌ام را با موضوع و اتفاقات حفظ کنم؛ به طوری که قضاوت را به مخاطب واگذار کنم.»


ضمیری پیرامون تحقیقات انجام شده برای این مستند نیز گفت: «همانطور که گفتم، من پیش از این با شخصیت «حاجی بابا» آشنایی داشتم و مرحله‌ی تحقیق و پژوهش فیلم طی این سال‌ها، به طور تدریجی و غیر‌پیوسته انجام شد. هم‌اکنون فیلمبرداری «روابط خانوادگی» پایان یافته و مشغول تدوین این مستند هستم.»


در خلاصه داستان این مستند 80 دقیقه‌ای آمده است: «این فیلم به روابط حاجی بابا و اعضای خانواده‌اش می‌پردازد. حاجی بابا پس از بهبود بیماری خود، اعضای خانواده‌اش را در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار داده است...»


عوامل مستند بلند «روابط خانوادگی» عبارتند از: تصویر، تدوین، تهیه‌کننده و کارگردان: ناصر ضمیری؛ نگارش، تحقیق و پژوهش: ناصر ضمیری و ندا اسدی؛ صدابردار: معین اسدی؛ مدیر تولید: آمنه رحمانی؛ دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: ندا اسدی؛ دستیار صدابردار: محسن صادقی؛ دستیار تولید و هماهنگی: حمید نظام‌خواه؛ محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.


ناصر ضمیری که پیش از این، فیلم سینمایی «با دیگران» را روی پرده‌ی سینماها داشت، با فیلم مستند بلند «روابط خانوادگی» در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شرکت خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته