دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 16:13
رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد

ضرورت بهره‌گیری از توان و ظرفیت جامعه مامایی برای تحقق اهداف نظام سلامت

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: با ترویج زایمان طبیعی که با تلاش معاونت درمان وزارت بهداشت در حال پیگیری است، بالغ بر 470 هزار زایمان طبیعی در کشور انجام شده است و وجود بیش از هزار بلوک توسعه‌یافته زایمان طبیعی در کشور نشان دهنده توسعه و ترویج زایمان طبیعی است.
کد خبر : 16018

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا زالی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما که در ستاد مرکزی در وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: آموزش همگانی و ارتقای سلامت کار سختی است و آموزش 10 هزار نفر از مادران و نیز توانمندسازی 30 درصد ماماها در برنامه ترویج زایمان طبیعی اقدام بزرگی است.


وی با بیان اینکه بخش زیادی از طراحی و راه‌اندازی سیاست افزایش جمعیت به دست ماماها عملیاتی خواهد شد، گفت: این فرصت‌ها برای افزایش و ترویج زایمان طبیعی می‌تواند برای جامعه مامایی فرصتی تاریخی باشد.


رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات صنفی جامعه مامایی باید بیرون از وزارت بهداشت پیگیری شود، عقد قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع باید از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود و در شورای عالی بیمه طرح شود.


رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: یکی از اقدامات مثبت وزارت بهداشت، تدوین آیین‌نامه و ضوابط کاری ماماها است.


زالی با تاکید بر اینکه گروه مامایی جزء گروه‌های حرفه‌ای مستقل است، یادآور شد : با توجه به توان و ظرفیت فراوان مامایی در کشور باید در تحقق اهداف نظام سلامت از خدمات این گروه بهره لازم را ببریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته