دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1395 - 12:27
در گفت و گو با آنا؛

شروین اسبقیان: با تعامل وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انتخابات برگزار می شود/ در حال برطرف کردن ایرادات اساسنامه هستیم

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: برگزاری انتخابات فدراسیون بر عهده وزارت ورزش و جوانان است و طی جلساتی که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با هم داشتند قرار شد زمان انتخابات به فرودین سال آینده موکل شود.
کد خبر : 160174

شروین اسبقیان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره علت تعویق انتخابات فدراسیون ژیمناستیک گفت: «چند وقت پیش وزیر ورزش و جوانان به برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می شود تاکید ویژه‌ای کرده بود و قرار بر این شد که تا پایان سال 95 انتخابات این فدراسیون‌ها برگزار شود. اما متاسفانه فدراسیون ژیمناستیک به دلیل مشکلاتی که در اساسنامه دارد، زمان انتخابات آن کمی به تعویق افتاد و قرار شد نیمه دوم فرودین ماه 96 انتخابات این فدراسیون برگزار شود.»


وی ادامه داد: «اراده وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بر این است که انتخاباتی سالم برگزار کنند، اما با توجه به اینکه در سال‌های قبل به دلیل اساسنامه فدراسیون‌ها مشکلاتی برای ورزش ایران به وجود آمد و برخی از رشته‌های ورزشی تعلیق شدند به همین دلیل تمام سعی ما این است که شرایطی خوبی برای ژیمناستیک فراهم کنیم تا این رشته درگیر مشکلات بین المللی نشود. در اجلاس جهانی که چندی پیش برگزار شد من به عنوان سرپرست فدراسسیون شرکت کردم و مکاتباتی هم با آنها داشتیم و قرار بر این شد که اساسنامه فدراسیون به گونه‌ای اصلاح شود که با موازین فدراسیون جهانی ژیمناستیک (‌اف ای جی) مطابقت داشته باشد.»


سرپرست فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه تنش‌های زیادی در این مدت اخیر در فدراسیون به وجود آمده اظهار کرد: «من به عنوان سرپرست در این مدتی که در فدراسیون مشغول به فعالیت هستم ماموریت داشتم تا امور جاری فدراسیون را پیگیری کنم. خوشبختانه در این مدت هم اردوهای تیم ملی بدون وقفه برگزاری شد و تلاش ما برای بود که تیم‌های ملی را برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آماده کنیم تا زمانی هم که رئیس فدراسیون انتخاب شود برنامه‌ها ادامه پیدا می‌کند تا ژیمناستیک آسیب نبینند. اما متاسفانه برخی به دنبال ضربه زدن به ژیمناستیک ایران هستند و مسائلی را مطرح می کنند که تنها شرایط را متشنج می‌کند.»


اسبقیان تاکید کرد:«برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها بر عهده وزارت ورزش و جوانان است و طی جلساتی که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با هم داشتند قرار شد این زمان به فرودین ماه موکل شود و من به عنوان سرپرست فدراسیون هیچ دخالتی در تعیین زمان برگزاری انتخابات نداشتم. متاسفانه شائبه‌ای به وجود آمده بود که انتخابات فدراسیون به دلیل برخی مسائل از طرف سرپرست برگزار نمی‌شود که به نظرم موضوع خنده‌داری است چرا که مسئولیت تمامی انتخابات فدراسیون ها برعهده وزارت ورزش و جوانان است و باید با اعلام نظر نهایی آنها انتخابات صورت بگیرد. وقتی هم پیش بینی می‌شود ممکن است فدراسیون جهانی ژیمناستیک به اساسنامه ایراد بگیرد بنابراین تا پایان سال 95 اصلاح اساسنامه صورت می گیرد و بعد از تعطیلات نوروز هم انتخابات سالم برگزار می شود.»


وی در پاسخ به این که اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک در چه بخش هایی ایراد دارد، اظهارکرد:«ما معتقدیم دولت ورزش کشور را حمایت می کند و آنها باید نظارت عالیه داشته باشند. به همین دلیل در اساسنامه هم منافع ملی و حکومتی را باید در نظر بگیریم و هم موازین قانونی (اف آی جی) را باید رعایت کنیم. تعاملی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت گرفته و ایرادات در حال برطرف شدن است که سال‌ آینده با استانداردهای فدراسیون جهانی ژیمناستیک و رعایت منافع ملی انتخاباتی سالم برگزار شود.»


اسبقیان در پاسخ به اینکه در لیست نامزدهای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برای سال آینده تغییراتی ایجاد می شود یا خیر، عنوان کرد:« تاکنون این موضوع مطرح نشده و من از آن اطلاعی ندارم. در جلسه ای که چندی پیش با داورزنی و مسئولان کمیته ملی المپیک داشتیم در این مورد صحبتی نشده و قرار است با همین نامزدهایی که برای فدراسیون ثبت نام کردند، انتخابات سال آینده برگزار شود. من تنها سرپرست این فدراسیون هستم و همانطور که مطلع هستید برای انتخابات هم ثبت نام نکردم و تنها امور جاری را پیگیری می‌کنم تا در آینده با انتخاب رئیس، فدراسیون را تحویل دهم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته