دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1395 - 11:47

دیدار ییلدریم با معاون اول ترامپ در حاشیه کنفرانس مونیخ

نخست‌وزیر ترکیه و معاون رئیس‌جمهوری آمریکا شب گذشته (شنبه) در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در آلمان با یکدیگر دیدار و بر اهمیت توافق و تحرک مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
کد خبر : 160161

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، بینالی ییلدریم و مایک پنس در دیدار شب گذشته (یکشنبه) به بررسی موضوعات مختلف ازجمله روابط دوجانبه در عرصه‌های نظامی و امنیتی در چارچوب تشکیلات ناتو پرداختند.


دفتر نخست‌وزیر ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «ییلدریم و پنس در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و بر لزوم گسترش روابط دوجانبه و اهمیت توافق و تحرک مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کردند.»


در این بیانیه آمده است:‌ «ییلدریم بر آمادگی ترکیه برای همکاری کامل با دولت جدید آمریکا در زمینه مبارزه با تشکیلات تروریستی گولن و باز پس‌گیری فتح‌الله گولن، رهبر مخالفان ترکیه (مقیم در ایالت پنسیلوانیای آمریکا) تاکید کرد.»


وی افزود: «تحقق درخواست آنکارا در این زمینه صفحه جدیدی در روابط میان دو کشور باز می‌کند.»


ییلدریم همچنین بر لزوم هماهنگی دو هم‌پیمان در موضوع حل بی‌ثباتی موجود در سوریه و پاک‌سازی منطقه از وجود همه گروه‌های تروریستی ازجمله پ‌ک‌ک تاکید کرد.


از سوی دیگر پنس گفت: «دولت جدید آمریکا بر گشودن فصل جدیدی از روابط با ترکیه و افزایش رایزنی‌های فی‌مابین در همه موضوعات تمایل دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته