دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1395 - 08:15
لیگ قهرمانان آسیا؛

استقلال در اندیشه قدرت‌نمایی در امارات/ آبی‌های خوزستان به دنبال خلق شگفتی در عمان

نمایندگان آبی‌پوش فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، امروز به مصاف حریفان خود می‌روند.
کد خبر : 160138

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امروز با برگزاری 8 بازی در غرب و شرق این قاره آغاز می‌شود و همچون فصول اخیر که فوتبال ایران 4 نماینده در این بازی‌ها داشت، در این فصل هم استقلال خوزستان، پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن 4 تیم باشگاهی کشورمان در این رقابت‌ها هستند که به مصاف حریفان خود خواهند رفت. این حضور درحالی رخ می‌دهد که در 25 سال گذشته هیچ تیمی از ایران موفق نشده قهرمانی در آسیا را تجربه کند و آخرین قهرمانی ایران در این رقابت‌ها توسط تیم پاس تهران رقم خورده‌است.


طبق برنامه، امروز «استقلال»های فوتبال ایران به مصاف حریفان اماراتی و عربستانی می‌روند. ذکر این نکته هم الزامی است که دیدارهای نمایندگان فوتبال ایران و عربستان به دلیل اختلافات سیاسی بین دو کشور از فصل گذشته در کشور ثالث برگزار می‌شود. بر این اساس در این فصل از رقابت‌ها تیم های ایرانی در عمان و تیم‌های عربستانی در قطر میزبان هستند.


استقلال خوزستان - الفتح عربستان


نماینده خوزستانی فوتبال ایران در حالی به مصاف حریف عربستانی خود می‌رود که مشکلات مالی فراوان نگذاشت تا این تیم در لیگ برتر شانسی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود داشته باشد و حتی سفر این تیم به عمان برای میزبانی از تیم الفتح در هاله‌ای از ابهام بود. به هر صورت شاگردان سیداکبر پورموسوی به عمان رفتند تا از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنند. آبی‌های خوزستان در آخرین دیدار خود در لیگ برتر بازی 2 بر صفر برده را 4 بر 3 به پیکان باختند تا ثابت کنند از لحاظ تیمی دچار مشکلات زیادی هستند و حالا باید دید آنها روحیه لازم برای پیروزی مقابل این حریف عربستانی را دارند یا خیر؟


الفتح دومین تجربه آسیایی خود را این فصل پشت‌سر خواهد گذاشت و در سال 2014 که برای اولین بار به لیگ قهرمانان آسیا آمده بود، نتوانست موفق به صعود از گروه خود شود. این تیم در رده سیزدهم لیگ عربستان قرار دارد اما برای لیگ قهرمانان آسیا خود را تقویت کرده و در چند بازی اخیر خود به پیروزی‌های خوبی رسیده است. به‌نظر می‌رسد این تیم حریفی نباشد که بتواند مقابل نماینده کشورمان به پیروزی برسد اما اگر آبی‌های خوزستان نمایش دور از انتظاری را ارائه کنند، آن وقت تیم برنده می تواند نماینده عربستان باشد. تیمی که در عمان تنها نیست و هواداران زیادی را پشتیبان خود می‌بیند.


الاهلی امارات - استقلال


استقلالی‌ها در حالی به امارات رفتند که سرمربی‌شان به دلیل مشکل مالیاتی همراه آنها نبود. آنها در هفته‌های اخیر فوق‌العاده عمل کردند و پیروزی‌های با ارزشی را رقم کردند. اعتماد منصوریان به بازیکنان حوان تیم نتیجه داده و آنها از سد تمامی حریفان خود عبور کرده‌اند. آبی‌ها موفق شدند در مرحله پلی‌آف السد قطر را که از بهترین تیم‌های فعلی لیگ ستارگان قطر است، حذف کنند و بعد از آن پرسپولیس را در دربی 84 سه تایی کنند. آنها در روزی که چند موقعیت عالی را از دست دادند با دو گل ذوب‌آهن را در اصفهان شکست دادند و حالا برای دیدار با الاهلی امارات در بهترین شرایط ممکن هستند. تنها مشکل آنها غیبت مگویان و حقدوست است که به‌نظر نمی‌رسد، بتواند مشکلی برای سرمربی استقلال ایجاد کند و او بدون مشکل ترکیب تیمش را خواهد چید چرا که به اندازه کافی بازیکن در تمامی پست‌ها دارد.


در طرف مقابل الاهلی امارات قرار دارد. تیمی که فصل گذشته قهرمان لیگ امارات شده و بازیکنانی مثل احمد خلیل، ولید عباس، ، عیسی المرزوقی، عبدالعزیز حسین و... در این تیم حضور دارند. سه بازیکن غیر آسیایی الاهلی نیز از جمله بهترین‌ بازیکنان این تیم محسوب می‌شوند. کاسمین اولاریو سرمربی تیم الاهلی امارات است. او سابقه هدایت تیم‌هایی مثل العین، السد و حتی تیم ملی عربستان را هم دارد. این تیم اماراتی در رده دوم لیگ کشورش قرار دارد و بهترین خط دفاعی این فصل فوتبال امارات را داشته است. اگر چه 9 امتیاز از الجزیره صدرنشین عقب است.


برنامه بازی‌های نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:


دوشنبه 2 اسفند


گروه A


التعاون عربستان - لوکوموتیو تاشکند، ساعت 19:10


الاهلی امارات - استقلال تهران، ساعت 19:45


گروه B


استقلال خوزستان - الفتح عربستان، ساعت 14:30


لخویا قطر - الجزیره امارات، ساعت 17:20


ﺳﻪشنبه 3 اسفند


گروه C


العین امارات - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 18:45


الاهلی عربستان - بنیادکار ازبکستان، ساعت 20:45


گروه D


پرسپولیس - الهلال عربستان، ساعت 18:30


الریان قطر - الوحده امارات، ساعت 18:45


گروه E


بریزبن رور استرالیا - میوآنگتونگ یونایتد تایلند، ساعت 12:30


کاشیما آنتلرز ژاپن - اولسان هیوندای کره‌جنوبی، ساعت 13:30


گروه F


وسترن سیدنی استرالیا - اوراوارد ژاپن، ساعت 12:30


اف‌سی سئول کره‌جنوبی - شانگ‌های SIPG چین، ساعت 14


گروه G


چهارشنبه 4 اسفند


کاوازاکی ژاپن - سوون سامسونگ کره‌جنوبی، ساعت 13:30


گوانگژو چین - ایسترن هنگ کنگ، ساعت 15:30


گروه H


چهارشنبه 4 اسفند


آدلاید یونایتد استرالیا - گامبا اوزاکا ژاپن، ساعت 12:30


ججو یونایتد کره جنوبی - جیانگسو چین، ساعت 14:30






انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب