دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1395 - 10:03
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

افزایش ارائه تسهیلات سفر نوروزی به بازنشستگان کشور

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش ارائه تسهیلات سفر به بازنشستگان کشور خبر داد و گفت: بازنشستگان برای سفرهای نوروزی می‌توانند با یک همراه از 600 هزار تومان تسهیلات سفر برخوردار شوند و با استفاده از کارت شناسایی خود به صورت رایگان از اماکن میراث فرهنگی و کاخ موزه‌ها بازدید کنند.
کد خبر : 160122

عباس رشیدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد تسهیلات سفرهای عیدانه بازنشستگان کشور اظهار کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته برای ایام عید نوروز بسته سفرهای سیاحتی و زیارتی را برای بازنشستگان در نظر گرفته‌ایم و با هماهنگی شرکت‌های مجری برگزاری سفرهای بازنشستگی سعی داریم تا در این ایام میزان سفرها و ارائه تسهیلات به بازنشستگان را افزایش دهیم.


وی افزود: باتوجه به سیا‌ست‌های صندوق بازنشستگی کشور مبنی بر ایجاد شادی و نشاط در سالمندان و بازنشستگان کمک‌ هزینه‌های سفر برای بازنشستگان در نظر گرفته شده که هر بازنشسته می‌توان در سفر یک همراه نیز با خود داشته باشد البته این همراه شامل همسر، فرزندان، خواهر و برادر می‌شود.


رشیدی یادآور شد: سال گذشته که برای هر یک از بازنشستگان رقم 250 هزار تومان و در مجموع 500 هزار تومان کمک هزینه سفر در نظر گرفته شده بود که امسال این رقم به 600 هزار تومان افزایش یافته است بر همین اساس پیش بینی می‌شود بیش از چهار هزار نفر از بازنشستگان کشور از طرح سفرهای نوروزی صندوق بازنشستگی استفاده کنند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در مورد سفرهای بازنشستگان به عتبات عالیات نیز یادآور شد: سال گذشته برای سفر بازنشسته و همراه به عتبات مبلغ 500 هزار تومان در نظر گرفته شده بود در حالی که امسال با توجه به بالابودن هزینه‌های سفر مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان کمک هزینه به بازنشسته و همراهش تعلق می‌گیرد.


وی همچنین به کارت هویتی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: برای هر یک از بازنشستگان کشور کارت شناسایی توسط صندوق بازنشستگی کشور صادر شده که بازنشستگان می‌توانند به صورت رایگان از کاخ موزه‌ها، اماکن تحت نظر میراث فرهنگی و سازمان گردشگری بازدید کنند.


رشیدی گفت: بازنشستگان می‌توانند توسط شرکت‌های مجری برای سفرهای خود ثبت‌نام کنند. شرکت‌های ما هتل‌هایی را به بازنشستگان معرفی کرده و آنها می‌توانند به این شرکت‌ها مراجعه کنند. بازنشستگان با مراجعه به دفاتر شرکت‌های ایرانگردی و جهانگردی می‌توانند از تخفیف‌های لازم بین 30 تا 50 درصد برای استفاده از اماکن اقامتی برخوردار شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته