دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1395 - 16:53

گوترش: حل بحران سوریه در آینده نزدیک ممکن نیست

دبیرکل سازمان ملل متحد امروزشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت تصمیم آمریکا برای جلوگیری از تعیین نخست‌وزیر سابق فلسطین به‌عنوان رهبر هیات سیاسی سازمان ملل در لیبی یک اشتباه جدی بود.
کد خبر : 160032

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد: «آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت معتقد است همه باید به این نکته توجه کنند افرادی که برای سازمان ملل متحد خدمت می‌کنند، نماینده یک کشور و یا دولت نیستند.»


به‌گفته گوترش، تصمیم آمریکا برای جلوگیری از تعیین نخست‌وزیر سابق فلسطین به عنوان رهبر هیات سیاسی سازمان ملل در لیبی یک اشتباه جدی بود. فیاض درست‌ترین فرد در درست‌ترین زمان بود. لیبی از انقلاب سال 2011 و کشته شدن معمر قذافی،‌ رهبر سابق لیبی درگیر ناآرامی است.


دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره موضع خود نسبت به درگیری‌ها در سوریه عنوان کرد: «جنگ سوریه در آینده نزدیک پایان نخواهد یافت، چراکه بسیاری از گروه‌های درگیر در این جنگ گمان می‌کنند که می‌توانند در آن پیروز باشند. به اعتقاد من، پایان جنگ تنها زمانی ممکن است که هیچ یک از گروه‌های درگیر گمان نکنند که می‌توانند در این جنگ پیروز شوند. من گمان نمی‌کنم که در سوریه به این نقطه رسیده باشند. متاسفانه برخی هنوز درباره راه حل کوتاه مدت برای حل بحران سوریه خوش‌بین هستند.»


وی تاکید کرد: «در اوضاع کنونی تلاش‌ها باید بر متقاعد کردن کشورهای جهان چون آمریکا، روسیه، ترکیه و اردن که از گروه‌های مخالف درگیر در سوریه حمایت می‌کنند، متمرکز شود تا ثابت شود که بحران سوریه به تهدیدی وحشتناک برای همین کشورها تبدیل شده و پایان این جنگ به نفع آن‌هاست.»


گوترش گفت: «جهان در حال حاضر در وضعیتی متشنج و ناآرام است. تروریسم تهدیدی جدی برای ما است و باید تلاش‌هایمان را برای مبارزه با آن متحد کنیم.»


وی تاکید کرد: «وجود نداشتن برابری و مساوات در توزیع ثروت‌های جهان باعث ایجاد بی‌ثباتی در جهان شده و بیکاری جوانان نیز سهم به خصوصی در افزایش عضویت آن‌ها در گروه‌های تروریستی شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته