دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 15:23
رئیس واحد بجنورد:

ارتقاء سطح آگاهی و دانش مردم عامل مهم عدم گرایش به سوء مواد مخدر است

رئیس واحد بجنورد گفت: یکی از عوامل اصلی گرایش به اعتیاد در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان عدم آگاهی و شناخت افراد از مواد مخدر است که ارتقاء سطح آگاهی، دانش، فرهنگ و اطلاعات افراد می‌تواند از عوامل مهم عدم گرایش به سوء مصرف مواد مخدر باشد.
کد خبر : 15995

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی فیروزنیا در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه مواد مخدر که با عنوان «کدام راه؟ راه یا بی‌راه» که با حضور فرمانده نیروی انظامی خراسان شمالی، مسئولان استانی، استادان و دانشجویان برگزار شد، با توجه به نقشه‌های شوم دشمنان خاطرنشان کرد: یکی از نقشه‌های شوم دشمنان ترویج استفاده از مواد مخدر است که می‌تواند باعث ایجاد یاس، ناامیدی و خمودگی در بین جوانان شود و دشمنان به طرق مختلف می‌خواهند تا نیروی مستعد و جوان جامعه را دچار بی‌هویتی سازد و رسالت بزرگ مراکز آموزشی آگاه سازی نسل جوان برای مقابله و رویایی با هجمه‌های مختلف فرهنگی است که جوانان خود نیز باید بتوانند با زیرکی و تیزبینی‌های خود به مبارزه با آن برخیزند.



فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی هم با توجه به رسالت نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی متولی امنیت جامعه است بنابراین برای دستیابی به این وظیفه خطیر شهدای بسیاری را نثار کرده است که در استان خراسان شمالی ۴۰ شهید بزرگوار جان خود را برای مباره اشاعه مواد مخدر در مرزهای مختلف کشور از دست داده‌اند.


سرهنگ محمد مظاهری افزود: پیشگیری مقدم بر درمان است بنابراین باید با مدیریت درست بتوانیم آموزش‌های درست و کافی برای آگاهی هر چه بیشتر درباره سوء مصرف مواد مخدر در بین خانواده‌ها و به ویژه جوانان داشته باشیم.


فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با تقدیر از اقدامات موثر فرهنگی واحد بجنورد خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی باید بتوانند با شناسایی چالش‌ها، آسیب و مشکلات موجود در میان جوانان و به ویژه دانشجویان گام‌های موثری بردارند و با آگاه سازی افراد جامعه، شاهد گسترش و پوشش مناسب طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح جامعه و به ویژه دانشگاه‌ها و مراکز عالی باشیم که در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با همکاری نیروی انتظامی استان توانسته است با برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها اطلاع رسانی و اقدامات موثر و خوبی را برای بالابردن سطح آگاهی جوانان انجام دهد.



در نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی واحد بجنورد برپا شده است، غرفه‌های متعددی مانند شناخت انواع مواد مخدر، عکس، پوستر، ایستگاه نقاشی، تمثال شهدای مبارزه با مواد مخدر و پخش مستند دایر و در این راستا نیز بروشورهایی برای آگاه سازی و اطلاع رسانی عموم توزیع شد. نمایشگاه کدام راه؟ راه یا بی‌راه به مدت یک هفته از ساعت ۸ صبح تا ۸شب همه روزه برای بازدید عموم در سالن نمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد دایر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته