دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1395 - 12:17
در جمع خبرنگاران

فرهادی: برای حضور دانشجویان در انتخابات دستورالعمل خاصی نداریم/ به دلیل کمبود بودجه فقط نیم‌درصد تولید ناخالص ملی به پژوهش می‌رسد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد که برای حضور دانشجویان در انتخابات دستورالعمل خاصی در وزارت علوم وجود ندارد.
کد خبر : 159882

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد فرهادی در حاشیه مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری درباره فعالیت‌های دانشگاه‌ها در زمان انتخابات گفت:‌ «دستورالعمل خاصی در این زمینه نداریم. حضور استادان و اعضای هیئت علمی در انتخابات شورای شهر و یا ریاست جمهوری هیچ مانعی ندارد و براساس ضوابط قانونی استادان و دانشجویان می توانند نامزد انتخابات شوند البته استادان برای شرکت در انتخابات شورای شهر باید تا اسفند ماه استعفا دهند ولی برای دانشجویان دستورالعمل خاصی نیست.»


فرهادی هم‌چنین درباره اختصاص سهم یک‌درصدی تولید ناخالص ملی به پژوهش گفت: «حدود نیم‌درصد اختصاص می‌یابد‌. به دلیل کمبود بودجه‌ای که در کشور داریم نمی‌توانیم تمام یک‌درصد سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی را دریافت کنیم.»


او افزود:‌ «همچنین باید پایه حقوق اعضای هیات علمی بازنگری شود و روش‌هایی برای تخصیص حق‌تحقیق به آن‌ها استفاده شود. برای دانشجویان نیز تامین امکانات لازم را مورد توجه قرار داده‌ایم و پیگیری خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته