دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با اجرای فاز دوم شبکه ملی اطلاعات محقق شد؛

رشد 20 درصدی ضریب نفوذ اینترنت پهن باند خانگی

با اجرای فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند خانگی در کشور به 60درصد رسید و این در حالی است که این رقم در زمان اجرای فاز نخست این طرح،‌40 درصد بوده است.
کد خبر : 159793

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، اینترنت چند سالی است که در سبد خانوارهای ایرانی جای خود را باز کرده است و هر روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده می شود.


در چند سال اخیر دولت و وزارت ارتباطات به دنبال آن است تا با ایجاد شبکه ملی اطلاعات،‌ علاوه بر خدمت رسانی ایمن،‌ قیمت را نیز برای ایرانیان کاهش دهد.


از همین رو با اجرای شبکه ملی اطلاعات، تلاش شده تا استفاده از ترافیک داخلی بیشتر شود. به منظور تشویق هموطنان نیز وزارت ارتباطات اعلام کرده است که هزینه استفاده از ترافیک داخلی 50 درصد کمتر از ترافیک خارجی خواهد بود.


با اجرایی شدن فاز دوم شبکه ملی اطلاعات گفته می‌شود اکنون متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند ثابت چهار مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند همراه به سه مگابیت بر ثانیه رسیده است.


اکنون پس از اجرایی شدن فاز دوم این شبکه، وزارت ارتباطات در قالب آمارهای اخیر خود متوسط سرعت دسترسی به اینترنت در بخش‌های مختلف را اعلام کرده است.


بر اساس آمارمنتشر شده توسط وزارت ارتباطات، ضریب نفوذ دسترسی پهن‌باند ثابت خانگی به ۶۰ درصد و ضریب نفوذ دسترسی پهن‌باند سیار به ۳۵ درصد رسیده است و سرانه ترافیک ۲۷ کیلوبیت بر ثانیه اعلام شده است. همچنین نسبت ترافیک داخلی ۵۰ درصد عنوان شده است.


لازم به ذکر است که در فاز اول شبکه ملی اطلاعات متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند ثابت سه مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند سیار دو مگابیت بر ثانیه اعلام شده بود. ضریب نفوذ دسترسی پهن‌باند ثابت خانگی در فاز اول ۴۰ درصد بوده و ضریب نفوذ دسترسی پهن‌باند سیار ۳۰ درصد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته