دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1395 - 14:17
سه خبر

برگزاری همایش ملی حسابداری و مدیریت، نشست «معماری و همزیستی» و «تعامل صنعت و دانشگاه» در واحد گنبدکاووس

همایش ملی «چالش‌ها و فرصت‌های نوین در حسابداری و مدیریت در هزاره جدید» با حضور صاحب نظران، کارآفرینان، استادان دانشگاه و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار شد.
کد خبر : 159722

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد گنبدکاووس با توجه به جایگاه رشته حسابداری گفت: «دانشجویان عزیز برای توسعه و پیشرفت خود در هر زمینه باید سه فاکتور اساسی یعنی نگرش، دانش و بینش لازم و صحیح داشته باشند.»


دکتر رضا رضایی شیرازی هدف از اجرا این همایش را ایجاد ارتباط بهتر بین دانشگاهیان و صنعت‌گران عنوان کرد که اکنون ارتباط ضعیفی با یکدیگر دارند.


در این همایش ملی که به صورت یک روزه برگزار شد از مجموع مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه همایش 71 مقاله پذیرفته شد که 11 مقاله به صورت سخنرانی از سوی استادان، پژوهشگران و دانشجویان ارائه شد.



در پایان با اهدای لوح سپاس و جوایزی به استادان و ارائه دهندگان مقالات قدردانی شد.


برگزاری نشست «معماری و همزیستی» در واحد گنبدکاووس



نشست «معماری و همزیستی» به همت انجمن صنفی مهندسان معمار استان گلستان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس و موسسه سبزگامان بسکی در سالن اجتماعات واحد گنبد کاووس برگزار شد.


مهندس فیروز فیروز از معماران بنام و خلاق کشور در این مراسم با حضور جمعی از استادان، فعالان محیط زیست و دانشجویان برگزار شد سخنرانی کرد.


فیروز دارای مدرک مهندسی معماری از دانشگاه پرات است و تا کنون با معماران بزرگی همچون ویتوریو جورجینی در سازه‌های کششی و Hyper Structure در پروژه‌های مختلف همکاری داشته است.


برگزاری نشست تعامل صنعت و دانشگاه


نشست تعامل صنعت و دانشگاه با حضور اعضای هیات علمی و جمعی از مدیران شرکت‌های صنعتی و کارآفرینان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار شد.



رئیس واحد گنبدکاووس با بیان اینکه دانشگاه‌ها به سه نسل تقسیم می‌شوند، گفت: «دانشگاه‌های نسل اول به صورت ابتدایی فقط به کار تعلیم مشغول هستند، دانشگاه‌های نسل دوم هم در کنار انتقال علم به تولید دانش هم مشغول‌اند. دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌های کار آفرین هستند چرا که علاوه بر انتقال علم و دانش، این علم و دانش را به ثروت نیز تبدیل می‌کنند.»


رضایی ادامه داد: «هرچه ورود بخش خصوصی و غیر دولتی به عرصه علوم پایه و انسانی و بخش‌­هایی که خلا جدی در آنها وجود دارد بیشتر و وابستگی دانشگاه‌ها به دولت‌ها کمتر شود، می‌توان به اولویت‌­ها توجه کرده و برای آنها برنامه‌ریزی کرد.»


وی افزود: «توان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس در خدمت صنعت و کارآفرینان است و این دو در کنار هم پیشرفت خواهند کرد.»



در ادامه این نشست استادان و کارآفرینان با بیان نظرات پیرامون مسائل و مشکلات ارتباط صنعت و دانشگاه، پیشنهاد همکاری در قالب امضای تفاهم‌نامه و اجرای پروژه‌های مشترک و ... را ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب