دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1395 - 10:39

فرانسه: با واشنگتن در مورد توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر داریم/ موضع آمریکا در منازعه فلسطینی-اسرائیلی نگران کننده است

وزیر امور خارجه فرانسه ضمن انتقاد از درخواست آمریکا برای بازنگری در خصوص توافق هسته‌ای ایران گفت که اختلاف‌نظرهایی در این زمینه بین پاریس و واشنگتن وجود دارد.
کد خبر : 159631

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه در واکنش به کنار گذاشتن تعهد آمریکا به راه حل دو کشور توسط دولت دونالد ترامپ گفت، فرانسه موضع آمریکا در قبال منازعه فلسطینی-اسرائیلی را «سردرگم و نگران کننده» می داند.


ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه که در جریان نشست گروه بیست در بن با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده گفت، در این دیدار وی اطمینان‌هایی در مورد موضع واشنگتن در قبال روسیه دریافت کرده، اما اطمینان چندانی در قبال خاورمیانه دریافت نکرده است.


آیرو که به تازگی از تهران برگشته گفت، وی نگران درخواست‌های دولت جدید آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران است که از تجدیدنظر تا پاره کرده توافق در نوسان بوده است.


آیرو گفت: «ایران باید به طور کامل به توافق هسته‌ای احترام بگذارد، اما ایجاد بستری برای خلق یک توافق جدید در مورد توافقی که به دشواری به دست آمده، اساسا موضوع بحث نیست. من احساس می‌کنم که در این زمینه اختلاف نظر یا حداقل علامت سوال‌هایی (بین فرانسه و آمریکا) وجود دارد.»


وی مدعی شد که بحث واقعی در مورد ایران اکنون بر سر توافق هسته‌ای نیست، بلکه به «مداخله» این کشور در منطقه به ویژه سوریه و عراق مربوط می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته