دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 13:51
نشست خبری دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام

محسن رضایی: آمریکا و برخی حکام سعودی قصد تجزیه کشورهای منطقه را دارند/ انتخابات شهرستانی- استانی به نظر مجمع نزدیک است

محسن رضایی گفت: به نظر می‌رسد آمریکا و برخی حکام سعودی برای تجزیه یمن، عراق و سوریه برنامه‌ریزی کرده‌اند.
کد خبر : 15957

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: پیش از دستور جلسه امروز مجمع، بحث مسائل منطقه مورد بررسی قرار گرفت چراکه به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی برای تجزیه کشورهای منطقه وجود دارد.


محسن رضایی ادامه داد: آمریکا قصد دارد مستقیما طرح تجزیه عراق به سه کشور را اجرا کند و از طرفی حکام سعودی و به ویژه تیم جدیدی که روی کار آمده، طرح تجزیه سوریه به دو کشور و تقسیم یمن به شمالی و جنوبی را دنبال می‌کنند. البته برخی حکام سعودی با این طرح مخالف بودند که گویا در این باره، مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد سابق، نامه رسمی به ملک سلمان نوشته بوده است. این نشان می‌دهد که وحدت رویه‌ای بین حکام سعودی وجود ندارد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: تجزیه کشور‌ها ناامنی در منطقه را تا ۲۰ یا ۳۰ سال افزایش می‌دهد.








از نخبگان کشور درخواست می‌کنیم که با ما در زمینه سیاست‌های کلی انتخابات و محیط زیست همکاری کنند و در این زمینه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند

هفته آینده؛ پایان بررسی سیاست‌های کلی برنامه ششم


همچنین در این نشست، رضایی درباره بررسی سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از آنجا که دولت باید بودجه سال آینده را بر اساس سیاست‌های برنامه ششم تدوین کند، تلاش داریم تا خردادماه این سیاست‌ها را به دولت تحویل دهیم. به این منظور، جلسات فوق‌العاده در مجمع برگزار کردیم و احتمالا هفته آینده بررسی سیاست‌های کلی برنامه ششم به پایان می‌رسد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از نخبگان کشور در زمینه سیاست‌های کلی انتخابات و محیط زیست درخواست می‌کنیم که با ما همکاری کنند و در این زمینه نظرات و پیشنهادها خود را ارائه دهند.


وی ادامه داد: در مسئله محیط زیست مشکل جدی داریم که البته در این زمینه کارشناس‌های خوبی هم در دانشگاه‌ها حضور دارند و ما از آن‌ها دعوت عمومی می‌کنیم که هر نوع پیشنهاد یا رساله کار‌شناسی ارشد و دکتری دارند از طریق سایت مجمع برای ما ارسال کنند.


رضایی در ادامه جلسه در پاسخ به خبرنگاری در مورد طرح استانی شدن انتخابات گفت: هنوز این طرح به مجمع نرسیده است، ولی اگر این طرح صرفا استانی باشد با دیدگاه‌های مجمع فاصله دارد؛ اما اگر شهرستانی- استانی مدنظر باشد به نظر مجمع نزدیک‌تر است.


رضایی با اشاره به بررسی موضوع حمل و نقل در کشور در جلسه امروز مجمع گفت: کشور امارات از فرودگاه بین‌المللی دبی درآمدی نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار کسب می‌کند. این در حالی است که ما در فرودگاه امام (ره) به دلیل نبود بستر مناسب و نیمه‌تمام ماندن این فرودگاه نمی‌توانیم درآمد قابل توجهی داشته باشیم.


رضایی با تأکید بر کهنه و قدیمی بودن امکانات ریلی کشور اظهار کرد: در طول برنامه ششم بر توسعه حمل و نقل ریلی و افزایش تعداد قطار‌های سریع‌السیر تأکید شده است. اکنون در محور تهران - مشهد که میلیون‌ها مسافر جابه‌جا می‌شوند به دلیل نبود امکانات مناسب ریلی و هوایی، اکثر مسافران از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند.


رضایی ادامه داد: همچنین امروز بحث مهمی درخصوص بهره‌برداری از سواحل دریایی صورت گرفت چراکه در جنوب ایران حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر سواحل دریایی وجود دارد که تا به حال از آنها استفاده چندانی در توسعه کشور نداشته‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته