دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1395 - 12:01

درخواست کره جنوبی از ایران برای پایبندی به توافق هسته‌ای

کره جنوبی روز پنج‌شنبه از ایران خواست تا به توافق هسته‌ای و قطعنامه شورای امنیت که ایران را از دست یابی به سلاح هسته‌ای منع کرده است، پایبند باشد.
کد خبر : 159525

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، این خبرگزاری مدعی شده است که ایران اخیرا یک موشک بالستیک میان‌-برد آزمایش کرده که 5 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته‌اند در تضاد با قطعنامه 2231 شورای امنیت و توافق چند جانبه هسته‌ای (برجام) بوده است.


سان نام کوک، سخنگوی معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در یک نشست خبری گفت: «دولت کره جنوبی امیدوار است که همه کشورها نسبت به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد توجه داشته باشند و در راستای روح برجام اقدام کنند.»


سخنگوی معاون وزیرامور خارجه کره جنوبی در ادامه در پاسخ به سئوالی در این باره که آیا کره جنوبی از اقدام اخیر آمریکا در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران حمایت می‌کند،‌ بیان کرد که سئول تاکنون هیچ موضع رسمی در این باره نداشته است.


به گزارش آنا، مقامات ایرانی بارها تأکید کرده‌اند که آزمایش موشکی ایران مغایرتی با قطعنامه 2231 و همچنین برجام ندارد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بسیاری از مقامات اروپایی و اعضای 1+5 نیز تأکید داشته‌اند که برنامه دفاعی موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته