دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 13:07
جزئیات برگزاری یازدهمین جشنواره فن‌آفرینان شیخ بهایی تشریح شد

حضور بدون محدودیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره شیخ بهایی

نشست خبری یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و نخستین المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم و دکتر سروش علیمرادی دبیر این جشنواره امروز در سالن شهید مفتح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
کد خبر : 15952

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در ابتدای این نشست دکتر احمدی با تبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدر، به تشریح جزئیات این جشنواره پرداخت و گفت: شنبه هفته آینده افتتاحیه جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی آغاز می شود و این جشنواره تا دوشنبه ادامه خواهد یافت. در برگزاری این جشنواره تاکید ما به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حلقه اتصال ثروت و دانش است. این جشنواره در دو حوزه اساسی مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای برگزار خواهد شد.


احمدی در ادامه با اشاره به جزئیات بخش مسابقه‌ای این جشنواره بیان کرد: در بخش مسابقه‌، مجموعه شرکت‌کنندگان کارهای ارزیابی‌شده خود را ارائه خواهند کرد و در ایام نمایشگاه نتایج نهایی اعلام خواهد شد. در بخش مسابقه‌ای یکی از بخش‌ها فن‌آفرینان نام دارد و هدف از این بخش توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است و با همکاری و تایید بنیاد ملی نخبگان بوده و مراحل داوری آن نیز تحت نظارت این بنیاد انجام خواهد شد. در این بخش بالغ بر ۲۵۰ شرکت فن‌آفرین اعلام آمادگی برای شرکت کردند و ۲۵ شرکت پس از بررسی انتخاب شده‌اند که جلسات داوری نهایی در روزهای اول و دوم جشنواره و پس از بازدید داوران و اعضای کارگروه از غرفه نمایشگاهی نامزدها انجام و نتیجه به شورای علمی جشنواره جهت تایید نهایی اعلام می‌گردد.


وی افزود: بخش دیگر قسمت مسابقه‌ای جشنواره طراحان کسب و کار است، در این بخش نیز تلاش می‌شود ایده‌های نو مبتنی بر فناوری که قابلیت تجاری سازی دارند مورد داوری قرار بگیرند.








بخش غیر مسابقه‌ای جشنواره شامل بورس فناوری و فرصت‌های سرمایه گذاری، بورس عرضه و فروش فناوری، کارگاه‌های آموزشی خواهد بود

معاون پژوهشی وزیر علوم، در ادامه با اشاره به المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی که در قالب بخش مسابقه‌ای این جشنواره برگزار می‌شود افزود: از دوره یازدهم جشنواره به منظور افزایش ضریب نفوذ محتوای طرح کسب و کار در سطح کشور و به در بین دانشجویان، اولین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار شد. در این المپیاد پارک‌های علم و فناوری استان‌ها و حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه‌های کشور با این جشنواره همکاری می‌کنند.


به گفته احمدی، بخش دیگر این مسابقه سرمایه‌گذاران کارآفرین است و اشخاص حقیقی و حقوقی را که با سرمایه‌گذاری بر روی فناوری و پذیرش مخاطره در جهت کارآفرینی گام بر می‌دارند، ضمن تشویق به جامعه معرفی خواهند کرد.


او پس از تشریح روند کلی جشنواره، به توضیح درباره بخش غیرمسابقه‌ای این جشنواره پرداخت و اعلام کرد بخش غیرمسابقه‌ای جشنواره شامل بورس فناوری و فرصت‌های سرمایه گذاری، بورس عرضه و فروش فناوری، کارگاه‌های آموزشی خواهد بود.


احمدی خاطر نشان کرد که در بخش بورس فناوری از میان ۱۱۰ طرح رسیده و داوری ۱۶ طرح در بخش ایده حضور دارند و در بخش بورس عرضه و فروش فناوری نیز از میان ۶۰ طرح رسیده و داوری شده ۱۷ طرح در بخش بورس عرضه و فروش فناوری حضور دارند.


هیچ محدودیتی برای حضور دانشجویان دانشگاه آزاد در جشنواره شیخ بهایی وجود ندارد


دکتر علیمرادی در پاسخ به این سئوال که آیا در این جشنواره فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد نیز حضور دارند گفت: در این جشنواره حضور فعال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد را هم داریم و هیچ محدودیتی برای حضور آنها وجود ندارد. ضمن اینکه از دانشجویان دانشگاه آزاد تقاضا می‌کنیم که برای معرفی هرچه بیشتر این جشنواره تلاش کنند.


یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از روز شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در ساختمان مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و تا دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته