دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1395 - 11:52

رشد 70 درصدی بودجه سازمان بیمه سلامت در سال 96/ فرصت دو هفته‌ای به تامین اجتماعی برای پرداخت بدهی

معاون کل وزارت بهداشت از رشد 70 درصدی بودجه سازمان بیمه سلامت در سال 96 خبر داد و گفت: به دستور رئیس جمهوری هیاتی تشکیل و مقرر شده سازمان تامین اجتماعی تا 2 هفته آینده مبلغ 30 هزار میلیارد ریال بدهی خود را پرداخت کند.
کد خبر : 159506

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت شب گذشته در سفر به تربت حیدریه در استان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از بیمارستان 270 تختخوابی امام حسین(ع)، همکاری مجلس با دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بودجه سازمان بیمه سلامت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال آینده رشدی 70 درصدی خواهد داشت.


وی با اشاره به تاخیر سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت بدهی خود به وزارت بهداشت افزود: در قانون برنامه ششم نیز دولت به موضوع افزایش حق بیمه کارکنان دولت خواهد پرداخت، به دستور رئیس جمهوری هیاتی تشکیل و مقرر شده سازمان تامین اجتماعی تا 2 هفته آینده مبلغ 30 هزار میلیارد ریال بدهی خود را پرداخت کند.


حریرچی یادآور شد: 80 هزار میلیارد ریال نیز اوراق سازمان بیمه سلامت و در واقع اوراق خزانه بوده که تاکنون نیمی از آن پرداخت شده و بابت نیمه دیگر تاکنون تنها 10 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و امیدواریم 30 هزار میلیارد دیگر نیز به‌زودی پرداخت شود تا بتوانیم مطالبات یک‌ساله همکاران خود و پیمانکاران را بپردازیم.


بر اساس این گزارش، ساخت بیمارستان 270 تختخوابی امام حسین(ع) دی‌ماه سال 88 آغاز و طبق وعده دولت دهم قرار بود 30 مرداد 93 به اتمام برسد اما تا آن موعد بیش از 60 درصد پیش نرفت.


این بیمارستان در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع، در ساختمانی به مساحت هزار و 700 مترمربع با ظرفیت اسمی 200 تختخواب و ظرفیت واقعی 276 تخت شامل بخش‌های آی سی یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت‌های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف ساخته می‌شود.


براساس این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تحت پوشش داشتن تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت این سه شهرستان جنوب خراسان رضوی خدمات می‌دهد. مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.


گفتنی است، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در این سفر از بیمارستان نهم دی تربت حیدریه بازدید کرد. این بیمارستان دارای 162 تخت فعال و 4 اتاق عمل است. همچنین طرح توسعه اورژانس زیرزمین این بیمارستان شامل 1400 متر فضای لنژری، رادیولوژی، سی تی اسکن و طبقات فوقانی نیز شامل فضای اورژانس، تخت‌های ویژه و بخش‌های جراحی است


انتهای پیام/

برچسب ها: ایرج حریرچی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته