دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1395 - 16:04
مشاور معاون تحقیقات و فناوی وزارت بهداشت خبر داد:

ابتلای سالانه 100 هزار ایرانی به سرطان/ راه‌اندازی سیستم ثبت بیماری در 3 استان کشور

مشاور معاون تحقیقات و فناوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: هم اکنون نظام ثبت بیماری سرطان در استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی و فارس به‌طور کامل و با گزارش دهی دقیق نهادینه شده است.
کد خبر : 159401

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر کاظم زنده دل، در حاشیه کنگره بین المللی ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت در مشهد، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده سالانه افزون بر ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به انواع سرطان‌ها در ایران رخ می‌دهد.


وی ادامه داد: مرگ‌های ناشی از سرطان در ایران سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر گزارش می‌شود که برخی از بیماران سال‌ها با آن درگیر بوده‌اند.


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: موفقیت درمان در سرطان‌های مختلف متفاوت است، به‌طوری که هم اکنون موفقیت درمان سرطان پستان در ایران بالای ۹۰ درصد در صورت تشخیص به موقع است.


وی افزود: ثبت بیماری‌ها یکی از برنامه‌های جدید وزارت بهداشت است که در دولت تدبیر و امید کلید خورد و هم اکنون نهادینه سازی نظام ثبت بیماری‌های مختلف از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور در حال اجراست.


زنده دل ادامه داد: هم اکنون نظام ثبت بیماری سرطان در استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی و فارس به‌طور کامل و با گزارش دهی دقیق نهادینه شده است.


وی به مزایای نظام ثبت بیماری‌ها اشاره و بیان کرد: ثبت اطلاعات مربوط به انواع بیماری‌ها و شرایط بهداشتی و درمانی بیماران، تصمیم گیری صحیح مدیریتی در زمینه درمان و مراقبت از بیماران را در پی دارد.


مشاور معاون تحقیقات و فناوی وزارت بهداشت گفت: نظام ثبت بیماری‌ها از سال‌ها قبل در کشورهای پیشرفته در حال اجراست و ایران جزو معدود کشورهای در حال توسعه است که نهادینه سازی نظام ثبت بیماری‌ها را طی سال‌های اخیر در اولویت قرار داده است.


مشاور معاون تحقیقات و فناوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: بر اساس یافته‌های علمی ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری و حدود ۶۰ درصد سرطان‌ها نیز قابل درمان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته