دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1395 - 15:55
در چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها صورت گرفت؛

عقد تفاهم‌نامه ایجاد مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز در محک

در چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، موسسه خیریه محک اولین پروژه مسئولیت اجتماعی با موضوع ایجاد و توسعه مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز را به عنوان پروژه مشترک با بنگاه‌های اقتصادی معرفی کرد.
کد خبر : 159398

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از موسسه خیریه محک، چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با محوریت‌ «تجارب عملی در جامعه مدنی»، در محک برگزار شد.


این همایش با حمایت مالی - تخصصی اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران و حمایت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد. تعامل نمایندگانی از دولت، بخش خصوصی و سازمان مردم‌نهاد محک و بیان تجربیات عملی به منظور پیوند هر چه بیشتر ارزش‌های بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌های غیردولتی برای توسعه پایدار شرکت‌ها، مهم‌ترین ویژگی این همایش بود.


همچنین متخصصان ملی و بین‌المللی در حوزه اقتصاد و مدیریت، نمایندگانی از شرکت‌های بین‌المللی و موسسه محک به تبادل تجربیات خود برای ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی در فضای کسب و کار مبتنی بر فرصت‌های جدید پرداختند.


احمد پورفلاح، دبیر چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در این همایش با بیان اینکه با پیچیدگی‌های به وجود آمده، دولت‌ها دیگر نمی‌توانند مسئولیت تمام دغدغه‌های جامعه را بر عهده بگیرند، گفت: محک در بیانیه چشم‌انداز خود بر آن است تا هیچ خانواده‌ای در مسیر درمان فرزندش تنها نماند و در تمام مسیر درمان همه حمایت‌های لازم را به‌ طور یکسان در سراسر ایران دریافت کنند.


وی تاکید کرد: این سازمان می‌کوشد تا با نهادینه کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی، سایر موسسات خیریه و گروه‌هایی که در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی پیش‌قدم می‌شوند، همراهی کرده و حرکتی سیستم و عملی را به منظور فرهنگ‌سازی مسئولیت اجتماعی برای بنگاه‌ها شکل دهد.


ایازی: محک مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را به آن‌ها یادآوری می‌کند


سید محمد هادی ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت با قدردانی از موسسه خیریه محک برای برگزاری چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها گفت: محک جدای از اقدام ارزشمندی که خودش انجام می‌دهد در چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و در همایش‌های قبلی مسئولیت متولیان عرصه‌های مختلف اقتصادی در قبال جامعه را به آن‌ها یادآور شد.


ایازی افزود: به محک به واسطه اقدام ارزشمند این سازمان در ترویج مفهوم مسئولیت اجتماعی تبریک می‌گویم و امیدوارم روزی برسد که تمام بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی ما متوجه مسئولیت اجتماعی‌شان شوند.


«محک» سومین هدف سازمان ملل را پوشش می دهد


گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران؛ اهداف توسعه پایدار سازمان ملل را معرفی کرد.


وی پس از تقدیر از محک برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در مسیر درمان اضافه کرد: پس از سومین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، فعالیت‌های بزرگی در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها صورت گرفته و شاهد افزایش توجه به این مفهوم بوده‌ام. در این مدت مراکز دانشگاهی نیز به این مفهوم ورود کرده و در ترویج آن کوشیده‌اند.


گری لوئیس با بیان اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار سازمان ملل برای جامعه مدنی (SDG)، درخصوص فعالیت محک در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان گفت: این سازمان سومین هدف توسعه پایدار سازمان ملل که «سلامت برای همه» است، پوشش می‌دهد.


لوئیس سخنانش را با مطرح کردن اقدامات Global compact از 10 سال پیش برای جامعه مدنی در سازمان ملل، ادامه داد و گفت: تاکنون 12 هزار شرکت به برنامه جهانی Global compact پیوسته‌اند که تنها 6 سازمان از ایران عضو آن هستند که خوشبختانه محک یکی از آنها است.


در ادامه، فیروزه قنات‌آبادی، استاد دانشگاه به «پیوند حسن شهرت، مسئولیت اجتماعی و تداوم سازمان» پرداخت.


وی در این همایش گفت: مسئولیت اجتماعی می‌تواند به ارتقای منابع بنگاه‌ها منجر شود و سبب شود تا با بالا بردن سطح کیفیت بنگاه‌ها، سطح تقاضا از آنها در جامعه نیز افزایش یابد. به عبارتی با افزایش ارزش مالکیت معنوی یک بنگاه، ارزش مالی آن نیز افزایش می‌یابد.


قنات‌آبادی با بیان اهداف استراتژیک سازمان‌ها گفت: پروژه ایجاد مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک نمونه‌ای از عمل به مسئولیت اجتماعی است که از مدل استراتژیک خلق ارزش مشترک پیروی می‌کند.


ایجاد مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز در محک


در این همایش موسسه خیریه محک اولین پروژه مسئولیت اجتماعی با موضوع ایجاد و توسعه مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز را به عنوان پروژه مشترک با بنگاه‌های اقتصادی معرفی کرد.


شرکت بهمن هزینه 5 هزار آزمایش HLA Typing مربوط به اهداکنندگان نمونه برای ایجاد اولین مرکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز را از طریق اختصاص مبلغی ثابت از محل فروش خودروهای آن تامین می‌کند. این پروژه که نتیجه پیوند اهداف یک سازمان مردم‌نهاد با بخش خصوصی است، با هدف تامین سلول‌های بنیادی خون‌ساز برای بیماران نیازمند به پیوند بخصوص کودکان مبتلا به سرطان آغاز شد.


این پروژه مسئولیت اجتماعی دستیابی به یکی از بزرگ‌ترین مراکز اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون‌ساز در ایران را هدف گرفته و امیدوار است با دستیابی به اهداف پروژه در پایان سال 1396، فاز دوم را با هدف اتصال به بانک‌های بین‌المللی آغاز کند.


چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با محوریت‌ «تجارب عملی در جامعه مدنی» با حضور اعضای هیات امنا و هیأت مدیره محک، ایازی قائم مقام وزیر بهداشت؛ غلامرضا شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران؛ مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران؛ نمایندگان اتاق‌های تهران و ایران؛ گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران و ثمین صدیقی نماینده مقیم سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ایران در محک برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته