دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 12:32
احمد صافی:

تیم کاراته دانشگاه آزاد در آسیا شگفتی‌ساز ظاهر شد/ دادگان تاکید کرده بود که با قهرمانی به ایران بازگردیم

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موافقت دادگان در اعزام تیم کامل به مسابقات قهرمانی جام باشگاه های آسیا باعث شد تا تیم داشگاه آزاد اسلامی به مقام قهرمانی برسد.
کد خبر : 15932

احمد صافی ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «این دومین دوره جام باشگاه‌های آسیا بود که به میزبانی تاشکند ازبکستان و با حضور 400 کاراته‌کا از 12 کشور برگزار شد. تیم دانشگاه آزاد اسلامی با کسب 9 مدال طلا، یک نقره و 5 برنز به عنوان شگفتی ساز مسابقات جام باشگاه های آسیا بر روی سکوی قهرمانی ایستاد. اولین دوره این مسابقات در کویت برگزار شد که به مقام دومی رسیدیم. کیفیت این رقابت‌ها نسبت به دوره قبل قابل قیاس نبود. تیم‌های قدرتمندی از آسیا در این رقابت حضور داشتند اما تلاش کاراته کاهای ما باعث شد تا اکثر مدال‌ها را از آن خود کنیم.»


وی ادامه داد: «از 24 مدالی که در این دوره از رقابت ها توزیع شد 15 مدال سهم کاراته کاهای دانشگاه آزاد اسلامی شد. البته 6 مدال نقره و برنز دیگر هم توسط دو نماینده خوب کشورمان (ملوان بندر انزلی-اصفهان)که در این مسابقات حضور داشتند به دست آمد تا اکثر مدال ها نصیب ورزشکاران ما شود. در تیم ما میعاد یاری، ذبیح اله پورشیب، سحر کرجی، فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور و حمیده عباسعلی طلا گرفتند و هامون درفشی پور، بهمن عسگری، فرید حقیقی، مهسا افسانه و الهه رضازاده نیز به مدال برنز دست پیدا کردند. همچنین در کومیته تیمی مردان، کاتای تیمی مردان و کاتای تیمی بانوان به مدال طلا دست یافتیم و فقط در کومیته تیمی بانوان به مدال نقره بسنده کردیم.»


سرمربی کاراته دانشگاه آزاد با اشاره به توصیه های محمد دادگان معاونت ورزشی دانشگاه آزاد پیش از اعزام به مسابقات جام باشگاه های آسیا گفت: «در جلسه ای که با ایشان داشتم عنوان کردند که باید تیم کاراته با مقام قهرمانی به ایران برگردد. خدا را شکر که این مهم با تلاش مسئولان دانشگاه آزاد قبل از سفر و زحمت ورزشکاران در ازبکستان به بار نشست.»


صافی افزود: «از میان کشورهای شرکت کننده تنها تیم امارات، ازبکستان و قزاقستان موفق به کسب مدال شدند که مجموع مدال‌های آنها باز هم به تیم ما نمی‌رسد. تیم ما اگر با مصدومیت مهدی سلطانی و علی فداکار مواجه نمی شد مدال های بیشتری را کسب می کرد. البته حسین سمندر که به عنوان کاراته‌کا جایگزین در فهرست قرار گرفت عملکرد بسیار خوبی داشت. موفقیت او در برابر حریفانش باعث شد تا در کاتا تیمی حذف نشویم و به دور بعد صعود کنیم.»


سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد در ادامه به مسابقات سوپر لیگ ایران اشاره کرد و گفت: «با وجود مصدومانی که داریم اما چشم به کسب هر سه کاپ دوخته ایم. به شاگردانم گفته ام که باید کاپ مجموع، کاپ کاتا و کاپ کومیته را کسب کنیم. هر چند که کار سختی است اما از تیمی که قهرمان آسیا است جز این انتظار نمی رود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: احمد صافی دادگان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته