دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1395 - 09:42

ترامپ از روابط پنهانی با روسیه باخبر بوده است

سخنگوی کاخ سفید اذعان کرد، ترامپ از چند هفته پیش در مورد اینکه مشاور امنیت ملی‌اش، کاخ سفید را در مورد ارتباطش با سفیر روسیه در آمریکا گمراه کرده، مطلع بوده است.
کد خبر : 159234

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، سخنگوی دولت آمریکا روز سه شنبه گفت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته‌ها پیش از اینکه مایکل فلین، مشاور امنیت ملی‌اش، کاخ سفید را در مورد ارتباطاتش با روسیه گمراه کرده مطلع بوده است، اما به صورت فوری وی را وادار به کناره گیری نکرده است.


سان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت، ترامپ در اواخر ماه ژانویه ( اواسط بهمن) در جریان قرار گرفت که فلین همه واقعیت را در مورد گفت‌و‌گوهایی که قبل از روی کار آمدن ترامپ با سفیر روسیه در آمریکا داشته به مایک پنس، معاون اول رئیس‌جمهوری نگفته است.


مارک لوتر، سخنگوی پنس روز سه شنبه گفت که معاون اول رئیس‌جمهوری زمانی از «اطلاعات ناقصی» که از فلین دریافت کرده مطلع شده که اواخر هفته گذشته گزارش‌هایی رسانه‌ای در این زمینه منتشر شده بود.


به گفته اسپایسر، فلین روز دوشنبه به درخواست ترامپ استعفا کرد و رئیس‌جمهوری آمریکا امیداور است که تا پایان این هفته یک مشاور امنیت ملی جدید را به جای وی منصوب نماید.


گفت‌وگوهای فلین با دیپلمات ارشد روسی احتمالا می‌تواند به منزله نقض قانونی در آمریکا تحت عنوان قانون لوگان باشد که شهروندان خصوصی را از مذاکره با دولت‌های خارجی در خصوص اختلافات یا موضوعات محل مناقشه با ایالات متحده باز می دارند. در دوران مدرن، هیچ فردی به اتهام نقض این قانون که سابقه تصویب آن به سال 1799 بر می‌گردد، تحت پیگرد قرار نگرفته است.


استفن ولادک، استاد حقوق دانشگاه تگزاس در این باره گفت: «مطرح کردن قانون لوگان به معنای پی نخود سیاه فرستادن است. سوال بهتر این است که آیا وی اظهارات نادرستی در هر زمینه‌ای به اف بی آی داشته یا نه، و پاسخ دادن به این سوال بسیار مهمتر خواهد بود.» وی افزود، تبعات احتمالی این موضوع ماهیتا «سیاسی» است.


اندرو کنت، استاد دانشکده حقوق دانشگاه فوردهام در نیویورگ گفت، اگر مشخص شود که وی سایر قوانین فدرال را در تعاملاتش با روس‌ها نقض کرده است، فلین ممکن است با مشکلات حقوقی مواجه شود. قانون مقابله با جاسوسی آمریکا نیز به اشتراک‌گذاری اطلاعات با دولت‌های خارجی را جرم انگاری کرده است.


دموکرات‌ها که کنترل کنگره را از دست داده‌اند، در مورد تحقیق در خصوص اتهامات فلین جنجال به راه انداخته و این سوال را مطرح کرده‌اند که ترامپ تا چه حد از ارتباطات فلین با روسیه اطلاع داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته