استفاده از سیستمهای اطلاعاتی شهرنت در زمان بروز حادثه
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مسیح قائمیان با اشاره به ارایه پیشنهاد انعقاد قرارداد با سازمان مدیریت بحران کشور در زمان بروز حادثه اظهار کرد: این موضوع یک طرح بین المللی است که در این بین بانک شهر و شرکت توسعه و نوآورى شهر سعی دارد در زمان بحران کمک رسان باشد. به عبارت دیگر دستاوردهایی که به عنوان ابزارهای شهرنت برای عملیات بانکی در اختیار مردم می گذاریم، در شرایط بحران نیز می تواند بسیار کمک رسان باشد.
وی در خصوص اینکه بانک شهر با سازمانهایی که در زمان بروز بحران و حادثه حضور دارند فعالیت خواهد کرد، افزود: میتوانیم خدمات مدیریت بحران را نیز انجام دهیم که در این باره مذاکراتی با سازمان مربوطه و ذیربط داشتیم که امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.
مدیرعامل شرکت توسعه و نوآورى شهر با تاکید بر اینکه در زمان بروز حوادث مترقبه همانند زلزله که با قطعی برق نیز روبهرو می شویم شهرنتها میتوانند کمک کننده باشند، تصریح کرد: شهرنتها از امکاناتی همچون ارتباطات اضطراری برخور دارند که این موضوع باعث میشود، بتوانیم در زمان حادثه کمکهای خاصی به افراد بحران زده داشته باشیم.
وی درباره اینکه یکی از نکات مهم مدیریت بحران نقطه فرماندهی است، ادامه داد: باتوجه به اینکه امکانات اطلاعاتی خوبی در این زمینه داریم و شهرنتها در نقاط مختلف کشور استقرار یافتهاند، میتوانیم اطلاعات خود را در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار دهیم.
قائمیان با اشاره به اینکه از سیستمهای برق و ارتباطات اضطراری نیز در کنار سیستمهای فعلی در کاهش مشکلات بسیار موثر خواهند بود، اذعان کرد: از سوی دیگر یک موضوع کلیدی حل بحران نقطه فرماندهی است تا در زمان بروز حادثه اطلاعات را به این نقطه برسانیم یا فرماندهی مشترکی را ایجاد کنیم، چراکه شهرنتها در یک نقطه متمرکز هستند و سرویسها و اطلاعات لازم را دریافت میکنند.
مدیرعامل شرکت توسعه و نوآورى شهر در خصوص اینکه برای در اختیار گذاشتن سرویس ویژهای برای مدیریت بحران نیازمند برگزاری جلسات و هماهنگیهای لازم هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز خدمات دهی شهرنتها با استقبال خوب شهروندان تهرانی و مردم سراسر کشور روبهرو شدهاند.
انتهای پیام/