دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1395 - 12:10
در گفت‌وگو با آنا؛

حاتمی: تیم ملی بسکتبال برای مردم است/ بهترین‌ها دعوت می‌شوند

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: تیم ملی برای مردم است و هر کسی باید افتخار کند که برای مردمش بازی می‌کند.
کد خبر : 159211

مهران حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره جوانگرایی که در تیم ملی بسکتبال صورت گرفته و تا اینجا نتیجه مورد انتظار را نداشته است، گفت: «ما باید برای بهتر دیدن اتفاقاتی که رخ داده کمی به عقب برگردیم. ما تیم ملی را یک هفته پس از جدایی ناگهانی بائرمن در اختیار گرفتیم. تیمی که یک لیست 24 نفره بود و ما بر مبنای لیست اولیه‌ای که بائرمن به فیبا برای رقابت‌های غرب آسیا معرفی کرده بود، کار کردیم.»


وی ادامه داد: «تیم ملی در زمان کمی که داشت، خود را به رقابت‌های غرب آسیا رساند و ما در فاصله‌ای کوتاه موفق شدیم نایب‌قهرمان شویم. باخت به لبنانی که چند بازیکن باتجربه و خارجی داشت هم فکر نمی‌کنم باعث شود تا ما جوانگرایی تیم ملی را ناموفق بدانیم. متاسفانه در فرهنگ ما این‌گونه جا افتاده که ملتی 100 درصدگرا باشیم، یعنی باید تحت هر شرایطی بهترین‌ها را به‌دست آوریم آن هم در حالی که بستر لازم برای موفقیت وجود نداشته است.»


سرمربی موقت تیم ملی بسکتبال افزود: «ما همه تلاش خود را کردیم و بعد از این هم سعی خواهیم کرد تا تبدیل به تیمی قوی شویم، ولی باید فرصت در اختیار داشته باشیم و با برنامه‌ریزی جلو برویم تا در رقابت‌های ملی مختلف موفق شویم. بهتر است همه علاقه‌مندان به بسکتبال حامی تیم ملی و فدراسیون باشند تا ثمره آن را به‌زودی ببینیم.»


حاتمی درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی با تیم ژاپن در شهر هایدوکا بیان کرد: «ما بازی های خوبی انجام دادیم و در حالی که بازی نخست را واگذار کردیم در بازی دوم با رفع خطاهای‌مان موفق به پیروزی برابر ژاپن شدیم. به‌نظرم فدراسیون باید سالیانه 6 مسابقه بین‌المللی برای تیم‌‌ملی بگذارد و باشگاه‌ها هم تمکین کنند تا بازیکنان مستعد بتوانند ارزش‌های فنی خود را نشان دهند. ژاپن برای آنکه در المپیک 2020 که میزبانی آن را برعهده دارد، نتیجه بسیار خوبی بگیرد و بهترین عملکرد خود در المپیک را رقم بزند در حال انجام بازی های دوستانه متعددی است تا سطح بسکتبال خود را از آسیا بالاتر ببرد. ما هم می‌توانیم به‌نحوی جلو برویم که از همه تیم‌های آسیایی در المپیک توکیو موفق‌تر شویم.»


سرمربی تیم بسکتبال شهرداری تبریز درباره اینکه جوانان تیم ملی می توانند جای ملی‌پوشان باتجربه سابق را پر کنند و در المپیک توکیو حضور داشته باشند، تصریح کرد: «با چند بازی نمی توان انتظار داشت که جوانگرایی فعلی نتیجه مناسبی دارد. باید به جوان‌ها فرصت داد و من معتقدم آنها نیاز به تجربه بین‌المللی بیشتری دارند. باید طاقت باختن را داشته باشیم.»


وی افزود: «شاید پنج سال زمان نیاز داشته باشیم تا تیمی ایده‌آل شویم ولی اگر می‌خواهیم به المپیک برویم باید از امروز شروع کنیم چون زمان زیادی باقی نمانده است. ما با دلیرزهان جوان و امثال این بازیکنان می‌توانیم تبدیل به بهترین تیم آسیا شویم ولی نیازمند زمان هستیم.»


حاتمی درباره بازگشت ستاره‌هایی مثل صمد نیکخواه و مهدی کامرانی به تیم ملی بیان کرد: «راجع به اسم شخصی صحبت نمی‌کنم. برای مسابقات مهم هر کسی در هر پستی بهترین باشد، به تیم ملی دعوت می‌شود. تیم ملی متعلق به من، فدراسیون و یا اشخاص خاصی نیست. تیم ملی برای مردم است و هر کسی باید افتخار کند که برای مردمش بازی می‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته