دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1395 - 14:03

شجره‌نامه مرگ/قرعه بعدی اعدام در کره شمالی به نام چه کسی می‌افتد؟

کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کنونی کره‌شمالی، چندمین نفر از اعضای خاندان حاکم این کشور است که در دوران رهبر جدید در پیونگ یانگ کشته می‌شود.
کد خبر : 159197

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پیشتر نیز شماری از اعضای خاندان حاکم و فرماندهان ارشد در کره‌شمالی به‌دلایل مختلف از جمله خیانت و فساد کشته شده بودند. جانگ سونگ تائک، شوهر عمه کیم جونگ اون، رهبر کنونی کره شمالی اولین فردی بود که 3 سال پیش به اتهام خیانت به کشور اعدام شد.


دیگر اعضای خاندان حاکم نگران‌اند که قرعه بعدی مرگ به نام آن‌ها بیفتد. در زیر وضعیت نزدیکی اعضای خاندان حاکم کره‌شمالی را با کیم جونگ اون، رهبر کنونی این کشور بررسی شده است.



نام: کیم یونگ هوی


نسبت: عمه


احتمال زنده ماندن: خیلی زیاد



کیم کیونگ هوی در سال 1972 با جانگ سونگ تائک ازدواج کرد. یعنی دهه‌ها پیش از آن که جانگ متهم به خیانت شود و دست آخر وی را به چوبه دار بسپارند. احتمال داده می‌شود که این زن و شوهر برای مدتی جدای از یکدیگر زندگی می‌کردند.


به اعتقاد عده‌ای، عمه رهبر کره شمالی در این مدت به دلیل عادت زن‌بازی همسرش به شدت از همسرش نفرت داشت. عده‌ای دیگر می‌گویند که دختر آن‌ها در سال 2006 خودکشی کرد و همین باعث شده بود تا آن‌ها از زندگی خانوادگی خسته شوند.


پس از اعدام تائک، خیلی‌ها منتظر برخورد جدی با همسر او بودند اما روزنامه چوسون ایلبو چاپ کره‌جنوبی نوشت که نام کیم کیونگ هوی در فهرست کمیته برنامه‌ریزی خاک‌سپاری اعضای فوت شده حزب به چشم می‌خورد. این به آن معناست که مقامات کره‌شمالی به صورت رسمی تایید کرده‌اند که کیم هنوز زنده است.


هر خطری که متوجه کیم کیونگ هوی باشد نباید از یاد برد که موقعیت خانوادگی این زن، او را از هر خطری در امان نگاه می‌دارد. کیم عضو خانواده رهبران کره‌شمالی است. برادر او رهبر سابق کره‌شمالی و پدرش نخستین رهبر این کشور بودند. به عبارت دیگر، خونی که در رگ‌های کیم کیونگ هوی وجود دارد خون مقدسی است که می‌تواند زنده ماندن او را تضمین کند.


کیم سول سونگ


نسبت: خواهر ناتنی / خواهر


احتمال زنده ماندن: زیاد


کیم جونگ اون مثل پدرش حساب ویژه‌ای روی حمایت و مشورت‌های خواهرانش باز کرده است. کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره‌شمالی از ابتدای ریاست‌اش بر کشور همیشه از مشورت‌های خواهر خود یعنی کیم کیونگ هوی استفاده می‌کرد.


گفته می‌شود کیم سول سونگ 38 ساله که به شدت مورد علاقه پدرش بود، صحنه‌گردان عملیات پاکسازی جانگ سونگ تائک بوده است. اطلاعات چندانی درباره کیم سول سونگ، خواهر ناتنی کیم جونگ اون وجود ندارد اما به نظر نمی‌رسد که او در فهرست اعدام شدگان بعدی رهبر کره‌شمالی قرار داشته باشد.


کیم یو جونگ


نسبت: خواهر


احتمال زنده ماندن: زیاد



نخستین تصویری که از کیم یو جونگ خواهر تنی کیم جونگ اون منتشر شد به دسامبر 2011 ( آذر 1390) و به هنگام مراسم خاکسپاری کیم جونگ اون برمی گردد. او در این تصاویر با چشمانی اشک آلود دیده شد و دقیقا پشت سر برادر بزرگترش یعنی کیم جونگ اون قرار داشت.


به هر حال کیم یئو جونگ در زمان حیات پدرش به شدت مورد اعتماد و اطمینان او بود. این نشان می‌دهد که پدر هیچ‌گاه از جانب او خطری متوجه حکومت‌اش نمی‌دانست. شاید بردارش که حالا به جای پدر، حاکم کره‌شمالی شده است همین احساس را درباره خواهر خود داشته باشد.



کیم پیونگ ایل


نسبت: عمو


احتمال زنده ماندن: خیلی کم



کیم پیونگ ایل فرزند کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی و عموی رهبر کنونی این کشور است. وی در دوران حیات کیم جونگ ایل رهبر قبلی کره، رقیب سیاسی او برای مدیریت کشور به شمار می‌آمد. گزارش‌هایی از فساد اخلاقی او وجود دارد و گمانه‌زنی می‌شود همین موضوع او را از حلقه حاکمان کره دور کرده است.


رقابت با کیم جونگ ایل باعث شده که وی همچنان مورد شک پیونگ یانگ باشد. از جمله گفته می‌شود که وی در سال 2011 برای مدتی تحت حصر خانگی بوده است. با وجود این او از سال 2015 سفیر کشورش در جمهوری چک است.



کیم یونگ ایل


نسبت: عمو


احتمال زنده ماندن: زیاد


کیم یونگ ایل از اعضای مورد اعتماد رهبر کنونی کره شمالی است. او سال‌ها مقام‌های مهمی در کره از جمله رهبر شورای عالی و نخست وزیر این کشور بوده است. وی همچنین به مدت 14 سال وزیر حمل و نقل زمینی و دریایی بوده است. او پنج شش سالی می‌شود که سمتی نداشته و عملا در بازنشستگی سیاسی به سر می‌برد.


نام: کیم جونگ چول


نسبت: برادر


احتمال زنده ماندن: عالی



کیم جونگ ایل، نام چول را به این دلیل از فهرست جانشینانش حذف کرد که اعتقاد داشت این پسرش خیلی سست‌عنصر و متزلزل است و نمی‌تواند کشوری مانند کره‌شمالی را اداره کند. پدر، بیم آن داشت که با سپردن اداره کشور به چول، زمام امور از دست او خارج شود و حکومت چندین دهه خانواده کیم در این کشور رو به سقوط گذارد. وقتی که پدر کاملا از بی‌صلاحیتی چول مطمئن شد، کیم جونگ اون را در آب نمک خواباند تا پس از وی قدرت را به دست گیرد.


چول برادر تنی کیم جونگ اون است و در نظام سیاسی موروثی کره‌شمالی، این نسبت نزدیک می تواند برگ برنده چول باشد تا او را زنده نگاه دارد. چول تا این جای کار حسن نیت و توانایی‌هایش را به بردارش اثبات کرده است. همه این‌ها نشان می‌دهد که او نه تنها در فهرست اعدام شدگان احتمالی قرار ندارد بلکه وی از افراد به شدت نزدیک به رهبر کنونی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب