دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیین تقدیر از برترین­‌های تبلیغات ایران برگزار شد/ حمایت وزارت فرهنگ از جشنواره تبلیغات ایران

آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره برترین های تبلیغات ایران، روز گذشته (دوشنبه 25 بهمن‌ماه) در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد و برگزیدگان جوایز خود را دریافت کردند.
کد خبر : 159139

به گزارش گروه فرهنگی آنا، هوشمند سفیدی، رئیس جشنواره در این مراسم گفت: ما امسال دومین دوره از جشنواره تبلیغات را برگزار کردیم و خوشحال هستم که این فرصت برای گفت‌وگو و ایجاد فرهنگ به وجود آمد. امیدوارم آثار این جشنواره در ارتقای کیفیت تبلیغات موثر باشد.


وی با اشاره به استقلال در داوری گفت: استقلالِ داوری برای ما بسیار اهمیت داشت. داوریِ ما بی‌طرفانه و همسو با قوانین شکل گرفت. ما امسال هیأت‌ منصفه‌ و هیأت نظارتی را به وجود آوردیم که برای تأیید سلامت و صلاحیت هیأت داوری تشکیل شد.


وی اظهار کرد: تحول دیگری که در این دوره شکل گرفت، حمایت نمایندگی سازمان تبلیغات بود. این جشنواره نشان‌دهنده بی‌طرفی و داوری بود. ما امسال منشور اخلاقی داوری را تدوین کردیم و هیچ اسپانسری را در بخش مسابقه قبول نکردیم.


«سفیدی» در ادامه با اشاره به شاخص‌های ارزیابی تصریح کرد: شاخص‌های ارزیابی این دوره از مسابقه مورد بازیابی قرار گرفتند که همسو با شاخص‌های جهانی بود. امسال ما شاهد حضور افراد بیشتری در مسابقه بودیم و حضور شرکت‌های تبلیغاتی ۱۰ برابر افزایش یافت.


رئیس جشنواره تبلیغات با اشاره به موضوع فرهنگ در کشور گفت: معتقدم فرهنگ در کشور باید مبنا قرار بگیرد. ما باید در همه دیدگاه‌ها و تصمیمات خود فرهنگ را پیشتاز قرار دهیم و توسعه‌ بر مبنای فرهنگ باید شکل بگیرد. در زمینه فرهنگ باید بودجه‌ای اختصاص داده شود.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت فرهنگ و تبلیغات در کشور ما اهمیت بسیاری دارد و روابط عمومی‌ها باید به آن توجه کنند. این جشنواره نیز در این راستا شکل گرفت. یکی از اجزای مهم این جشنواره وجود نظام داوری قدرتمند است. ما به تنهایی نمی‌توانیم به سمت پیشرفت در تبلیغات برویم و نیازمند همکاری مسئولان هستیم.


«سفیدی» با اشاره به ظرفیت تبلیغات گفت: ما باید به سمت بهینه کردن تبلیغات برویم و تبلیغات را ارتقا دهیم. تبلیغات در دوره رکود می‌تواند شکوفا شود.


وی با اشاره به این که آیا در دوره رکود باید هزینه تبلیغات کاهش پیدا کند، گفت: به دلیل این که ما در دوره رکود هستیم، هزینه‌ی تبلیغات را کاهش می‌دهیم؛ اما این امر شیوه مطلوبی نیست، زیرا در دوران رکود شرکت‌ها می‌توانند شکوفا شوند و به مخاطبان اعتماد دهند و در این زمینه باید سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شود.


این مسئول با اشاره به شعار جشنواره گفت: رویکرد مهم ما خلاقیت است و در تبلیغات باید به سمت خلاقیت برویم و در واقع انقلابی در خلاقیت به وجود بیاوریم.


رئیس جشنواره تبلیغات در ادامه با اشاره به وجود تبلیغات سنتی اظهار کرد: در بسیاری از موارد ما تبلیغات سنتی را می‌جوییم؛ در حالیکه روش‌های تبلیغات دیجیتال بهتر هستند و نقش دیگری را می‌توانند ایفا کنند، اما در خوشبینانه‌ترین شرایط ۱۵ درصد از تبلیغات ما دیجیتالی هستند.


او افزود: رویکرد ما خلاقیت، اثربخشی و حق انتخاب مشتری است.


در ادامه این نشست محمد حیدری، مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جشنواره ملی تبلیغات گفت: جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران که در گام دوم خود ایستاده، ظرفیت و توانمندی قابل‌قبولی دارد.


وی که در آیین تقدیر از برترین­های تبلیغات ایران صحبت می­کرد با اشاره به نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: وزارت فرهنگ به اعتبار قانون تنها متولی تبلیغات در کشور است. ما تلاش می‌کنیم کسانی که در حوزه تبلیغات علاقه‌مند هستند و مسئولیتی دارند به تعامل بپردازند تا بتوانیم کیفیت تبلیغات را ارتقا دهیم. وزارتخانه ما نگاه راهبردی جدیدی نسبت به تبلیغات دارد و این نگاه معطوف به نوآوری‌ و اثربخشی است.


حیدری در ادامه گفت: تبلیغات موضوع روز دنیاست که پلی ارتباطی بین اقتصاد و اجتماع است. مشکلات اقتصاد در کشور زمانی برطرف می‌شود که بتوانیم از ظرفیت حوزه تبلیغات و کارشناسان این حوزه استفاده کنیم. برای رسیدن به وضع مطلوب در حوزه تبلیغات باید شفافیت را دنبال کنیم. زمانی در این عرصه به جنبه عملیاتی خواهیم رسید که همه توانمندی‌ها در این عرصه ورود پیدا کنند.


وی با اشاره به این‌که تبلیغات می‌تواند منشأ تحولی باشد گفت: تبلیغات زمانی می‌تواند منشأ تحولات باشد که از علم و دانش دنیا تأثیر بگیرد. تبلیغات در کشورهای مختلف ابزار استثمار و سلطه فرهنگی است. شیوه تعاملات و همکاری‌ها در دنیای تبلیغات کشور نشان می‌دهد که روابط میان منظومه تبلیغاتی کشور ما هماهنگ نیست.


مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد با اشاره به منظومه تبلیغاتی کشور گفت: این منظومه در چهار حوزه مهم و راهبردی جای می‌گیرد. سازمان نظارتی، ارکان اجرایی، صاحبان رسانه، سازمان آگهی یا سفارش‌دهنده تبلیغات ازجمله موارد این منظومه هستند. این منظومه تا زمانی که به تعادل نرسد تبلیغات کشور ما رشد نخواهد کرد.


وی در ادامه با بیان اینکه تبلیغات نقش مهمی دارند گفت: تبلیغات بر سبک زندگی و منش تأثیر بسیاری دارد و بر اساس اصول روان‌شناختی اثرات خود را به‌جای می‌گذارد. نکته مهم‌تر این است که تبلیغات کارکرد چندوجهی دارد. ما برای تبلیغات تعریف راهبردی و عملیاتی نداریم و باید بدانیم که تبلیغات یک هنر است و وامدار تمام علوم است و کسی باید در این عرصه کار کند که توانمند باشد. در حال حاضر ما به‌صورت آکادمیک توانایی در این حوزه نداریم.


وی در ادامه با اشاره به جشنواره بیان کرد: این جشنواره به‌عنوان مقدمه‌ی کار بزرگی است. تبلیغات هرچقدر با اقتدار انجام شود اقتصاد، فرهنگ و تعاملات اجتماعی در کشور بهتر خواهد شد. ما باید در عرصه تبلیغات شفاف‌سازی، انحصارزدایی و رقابت‌پذیر کردن این صنعت را دنبال کنیم.


اسامی برندگان دومین دوره جشنواره برترین­های تبلیغات ایران


بخش ویژه:





























موضوع



برندگان



بخش ویژه (اقتصاد مقاومتی)



مدیریت مصرف (اصلاح الگوی مصرف)




  1. روابط عمومی شرکت توانیر (شاهین طلایی)


-­ روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان (شاهین طلایی)



  1. هیچ اثری شایسته دریافت شاهین نقره ­ای شناخته نشد

  2. روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران (شاهین برنزی)


-­ روابط عمومی شرکت گاز استان هرمزگان (شاهین برنزی)



  1. شرکت تبلیغات پویانمایان قاصدک اراک (دیپلم افتخار)



ترویج مصرف کالاهای داخلی و کاهش واردات





  1. روابط عمومی شهرداری اصفهان (شاهین طلایی)

  2. روابط عمومی شهرداری رشت (شاهین نقره‌ای)



  • روابط عمومی بانک تجارت (شاهین نقره‌ای)



  1. شرکت تدبیر پاسارگاد شرق (شاهین برنزی)

  2. شرکت نگین هزاره سوم (دیپلم افتخار)



بخش ویژه (مسئولیت اجتماعی)



مسئولیت اجتماعی و فعالیت­های زیست‌محیطی




  1. شرکت تبلیغات تدبیر پاسارگاد شرق (شاهین طلایی)



  • شرکت سروش سیما (شاهین طلایی)



  1. شرکت تبلیغات آگه سازان (شاهین نقره‌ای)

  2. شرکت تبلیغات اشاره (شاهین برنزی)

  3. شرکت تبلیغات شبکه آفتاب (دیپلم افتخار)



بخش ویژه (تبلیغات فرهنگی و خدمات عمومی)



تبلیغات فرهنگی و خدمات عمومی




  1. شرکت آبفای استان تهران (شاهین طلایی)


- موسسه اعتباری ملل (شاهین طلایی)



  1. شرکت تبلیغات سروش سیما (شاهین نقره‌ای)

  2. شرکت تبلیغات هزاره سوم (شاهین برنزی)



  • شرکت ایده پروران تبلیغ (شاهین برنزی)


4-­ سازمان بهشت زهرا (س) تهران (دیپلم افتخار)




بخش اصلی:























































































رشته ها



موضوع



برندگان



تبلیغات محیطی





تابلوهای تبلیغاتی




  1. کانون آگهی و تبلیغات آگه سازان(شاهین طلایی)

  2. کانون آگهی و تبلیغات خلاق کرگدن (شاهین نقره‌ای)

  3. کانون آگهی و تبلیغات بادکوبه (شاهین برنزی)

  4. بانک شهر (دیپلم افتخار)



آگهی مطبوعاتی شامل مطبوعات و آگهی‌نامه‌ها




  1. کانون آگهی و تبلیغات خلاق کرگدن (شاهین طلایی)



  • بانک تجارت (شاهین طلایی)



  1. کانون آگهی و تبلیغات بادکوبه (شاهین نقره­‌ای)


3-­ هیچ اثری شایسته دریافت شاهین برنزی شناخته نشد


4-­ هیچ اثری شایسته دریافت دیپلم افتخار شناخته نشد




تبلیغات محیطی جایگزین و مکمل




  1. هیچ اثری شایسته دریافت شاهین طلایی شناخته نشد

  2. شرکت پاکشو (شاهین نقره‌ای)


3-­ هیچ اثری شایسته دریافت شاهین برنزی شناخته نشد


4-­ هیچ اثری شایسته دریافت دیپلم افتخار شناخته نشد



تبلیغات چاپی





بروشور و کاتالوگ




  1. کانون آگهی و تبلیغات اشاره (شاهین طلایی)



  • کانون آگهی و تبلیغات ایران نوین (شاهین طلایی)



  1. هیچ اثری شایسته دریافت شاهین نقره‌­ای شناخته نشد

  2. بیمه ملت (شاهین برنزی)

  3. شرکت توزیع نیروی برق خوزستان(دیپلم افتخار)



پوستر




  1. کانون آگهی و تبلیغات کانون آتی بال (شاهین طلایی)

  2. کانون آگهی و تبلیغات اشاره (شاهین نقره‌ای)

  3. کانون آگهی و تبلیغات نگاه شرقی سبز (شاهین برنز)

  4. هیچ اثری شایسته دریافت دیپلم افتخار شناخته نشد




برچسب‌ها و بسته‌بندی





  1. کانون آگهی و تبلیغات آتی بال(شاهین طلایی)

  2. کانون آگهی و تبلیغات اشاره(شاهین نقره‌ای)

  3. کانون آگهی و تبلیغات کانون ایران نوین(شاهین برنزی)

  4. هیچ اثری شایسته دریافت دیپلم افتخار شناخته نشد




تبلیغات دیداری


و شنیداری



فیلم تبلیغاتی (مستند- صنعتی)




  1. شرکت زیمنس (پنجره هنر) (شاهین طلایی)

  2. اثر مستقل (آقای فخاریان) (شاهین نقره‌ای)

  3. شرکت آرتمن فیلم (شاهین برنزی)

  4. کانون آگهی و تبلیغات آتی بال (دیپلم افتخار)



آنونس (آگهی­های رادیویی)




  1. کانون آگهی و تبلیغات شبکه آفتاب (شاهین طلایی)



  • کانون آگهی و تبلیغات بادکوبه (شاهین طلایی)



  1. کانون آگهی و تبلیغات پنجره هنر (شاهین نقره­ ای)

  2. کانون آگهی و تبلیغات خلاق کرگدن (شاهین برنزی)

  3. هیچ اثری شایسته دریافت دیپلم افتخار شناخته نشد



آگهی تلویزیونی (با رویکرد فرهنگی)




  1. کانون آگهی و تبلیغات بادکوبه(شاهین طلایی)

  2. روابط عمومی موسسه اعتباری ملل(شاهین نقره‌ای)

  3. هیچ اثری شایسته دریافت شاهین برنزی شناخته نشد

  4. هیچ اثری شایسته دریافت دیپلم افتخار شناخته نشد



آگهی تلویزیونی


(با رویکرد مسئولیت اجتماعی)




  1. کانون آگهی و تبلیغات اشاره(شاهین طلایی)

  2. کانون آگهی و تبلیغات روزنه ارتباط(شاهین نقره‌ای)

  3. سازمان راهداری و حمل­و­نقل جاده‌ای کشور (شاهین برنزی)


4-­ هیچ اثری شایسته دریافت دیپلم افتخار شناخته نشد



آگهی تلویزیونی (رئال)




  1. کانون آگهی و تبلیغات پنجره هنر(شاهین طلایی)



  • کانون آگهی و تبلیغات ایران نوین (شاهین طلایی)

  • کانون آگهی و تبلیغات شبکه آفتاب (شاهین طلایی)


- کانون آگهی و تبلیغات بادکوبه(شاهین طلایی)


2- کانون آگهی و تبلیغات سیماپخش (نقره‌­ای)


3- کانون آگهی و تبلیغات اشاره(شاهین برنزی)



  • روابط عمومی بانک مسکن (شاهین برنزی)


4- هیچ اثری شایسته دریافت دیپلم افتخار شناخته نشد



آگهی تلویزیونی


(انیمیشن و موشن گرافی)




  1. روابط عمومی بانک شهر (شاهین طلایی)

  2. کانون آگهی و تبلیغات اشاره (شاهین طلایی)

  3. کانون آگهی و تبلیغات شبکه آفتاب (شاهین نقره‌ای)

  4. کانون آگهی و تبلیغات پنجره هنر(دیپلم افتخار)




تبلیغات دیجیتال




  1. روابط عمومی بانک مسکن (شاهین طلایی)

  2. شرکت تبلیغاتی پنجره هنر (شاهین نقره‌ای)

  3. کانون آگهی و تبلیغات بادکوبه (شاهین برنزی)

  4. شرکت تبلیغات مگنولیا (دیپلم افتخار)



تبلیغات یکپارچه (کمپین­ها)




  1. کانون آگهی و تبلیغات مگنولیا (شاهین طلایی)

  2. روابط عمومی بانک مسکن (شاهین نقره‌ای)

  3. کانون آگهی و تبلیغات پنجره هنر (شاهین نقره‌ای)

  4. کانون آگهی و تبلیغات اشاره (دیپلم افتخار)



تحقیقات و مطالعات مرتبط با تبلیغات



طرح‌های تحقیقات مرتبط با تبلیغات (تحلیل موقعیت، پیش‌آزمون، تحلیل مخاطبان، پس‌آزمون، اثربخشی)




  1. کانون آگهی و تبلیغات EMRC (شاهین طلایی)


- کانون آگهی و تبلیغات شبکه آفتاب (شاهین طلایی)


2- هیچ اثری شایسته دریافت شاهین نقره‌­ای شناخته نشد


3-­ روابط عمومی بانک مسکن (شاهین برنزی)


4-­ شرکت ایرانول (دیپلم افتخار)



فعالیت‌های روابط عمومی در قالب کمپین تبلیغاتی




  1. هیچ اثری شایسته دریافت شاهین طلایی شناخته نشد

  2. هیچ اثری شایسته دریافت شاهین نقره‌­ای شناخته نشد

  3. کانون آگهی و تبلیغات DMN(شاهین برنزی)

  4. شهرداری اصفهان (دیپلم افتخار)



برندینگ



هویت بصری برند، طراحی مفهوم،


تصویر و شخصیت برند


جایگاه سازی


طراحی لوگو




  1. کانون آگهی و تبلیغات شبکه آفتاب (شاهین طلایی)

  2. کانون آگهی و تبلیغات آتی بال (شاهین نقره‌ای)

  3. کانون آگهی و تبلیغات خلاق 360 درجه (Zigam8) (شاهین برنزی)

  4. کانون آگهی و تبلیغات اشاره (دیپلم افتخار)



تبلیغات مستقیم و حمایتی




  1. کانون آگهی و تبلیغات آتی بال (شاهین طلایی)

  2. شرکت ایرانول (شاهین نقره‌ای)

  3. روابط عمومی بانک مسکن (شاهین برنزی)

  4. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای (دیپلم افتخار)






انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب