دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1395 - 14:43

انتقاد سالاری از تخصیص ناعادلانه بودجه مساجد تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تخصیص نامتوازن و ناعادلانه بودجه مساجد، حسینه‌ها و حوزه‌های علمیه شهر تهران انتقاد کرد و گفت: بوجه اندک این حوزه در مساجد و حوزه‌های علمیه خاص هزینه می‌شود.
کد خبر : 159121

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در حوزه هزینه‌ای اظهار کرد: ما در سال 95 برای ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی 1400 میلیارد تومان بودجه مصوب کردیم و در لایحه بودجه 96 نیز شهرداری تهران 1700 میلیارد تومان برای این حوزه پیشنهاد داده است.
وی ادامه داد: اما علی رغم تخصیص بودجه‌های قابل توجه به ماموریت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد هستیم که رقم اندکی از این مبالغ برای مقاوم سازی، ایمنی، توسعه و تجهیز مساجد هزینه می‌شود، این در صورتی است که قسمت عمده بودجه فرهنگی و اجتماعی در محل‌ها و کد پروژه‌هایی غیر از مساجد و حسینه‌ها که محل رجوع مردم در مناسبت‌های مختلف و اقامه نماز است هزینه می‌شود.
سالاری با اشاره به بودجه اندک تخصیص یافته به مساجد، حسینه‌ها و حوزه‌های علمیه شهر تهران افزود: متاسفانه شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از همین بودجه اندک در مساجد و حوزه‌های علمیه خاص هزینه می‌شود، در حالی که ما در شهر تهران صدها مسجد، حسینه و حوزه علمیه داریم که سال‌های زیادی از تاسیس آن‌ها می‌گذرد و در حال ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم هستند اما از ایمنی لازم و حداقل امکانات ضروری محرومند.
این عضو شورای شهر تهران در اعتراض به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و شهرداری تهران بیان کرد: چرا ما شاهد پاسخگو نبودن به ائمه جماعات مساجد و هیات امنا حسینیه‌ها که جهت دریافت کمک مراجعه می‌کنند، هستیم در حالی‌که کمک های چند صد میلیونی و یا میلیاردی به برخی مساجد،حسینه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌شود.
وی تاکید کرد: شورای شهر وظیفه دارد نسبت به تدوین شاخص‌هایی جهت توزیع عادلانه بودجه‌های مساجد و حسینه‌های شهر تهران اقدام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته