دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1395 - 14:39

کمر داعش در شمال سوریه شکست/ الباب در کنترل ارتش آزاد سوریه

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد مخالفان سوری که از سوی ترکیه حمایت می‌شوند توانستند کنترل بخش‌های گسترده‌ای از شهر الباب را به دست آورند و آن را از تسلط داعش خارج کنند.
کد خبر : 159099

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری الیوم‌السابع، بینالی ییلدریم که در مقر پارلمان ترکیه با اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه صحبت می‌کرد، گفت: «الباب تا حد زیادی به کنترل در آمده و هدف ما جلوگیری از باز شدن گذرگاه‌هایی در مناطق تحت کنترل، به روی گروه‌های تروریستی برای عبور از این مناطق به سوی ترکیه است.»


مخالفان سوری با حمایت نیروهای ویژه، تانک‌ها و جنگنده‌های ترکیه از ماه آگوست 2016 (مرداد) عملیاتی را با عنوان سپر فرات در مناطق شمالی سوریه و هم‌مرز با ترکیه آغاز کرده‌اند. هدف از این عملیات، راندن داعش از مناطق مرزی به سوی داخل سوریه و متوقف کردن پیشروی‌های مبارزان کرد عنوان شده است.


مخالفان سوری چند هفته‌ای است که حملات خود را به شهر الباب واقع در 30 کیلومتری جنوب مرزهای ترکیه افزایش داده‌اند و این پیشروی‌ها احتمال تقابل مستقیم میان این نیروها را با نیروهای ارتش سوریه که در نزدیکی جنوب الباب حضور دارند افزایش داده است.


اوخر هفته گذشته بود که نیروهای ارتش آزاد سوریه با عقب راندن داعش، وارد شهر راهبردی الباب در حومه شرقی حلب شدند. سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه‌ای ورود عناصر ارتش آزاد سوریه را به شهر الباب در راستای عملیات سپر فرات تایید کرد.


از سوی دیگر فعالان مخالف سوری اعلام کرده بودند که ارتش سوریه بامداد شنبه توانستند تسلط خود را بر سه روستای دیگر واقع در حدود هفت کیلومتری جنوب شهر الباب گسترش دهد. ارتش سوریه در منطقه‌ای وارد عملیات نظامی شده است که نیروهای مورد حمایت ترکیه عملیات سپر فرات را در آنجا به پیش می‌برند.


هفته گذشته بود که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت حمله جنگجویان سوری با حمایت آنکارا که با هدف پایان دادن به تسلط داعش بر شهرک الباب سوریه انجام شده است، به‌زودی پایان می‌یابد.


وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد تصمیم دارد مناطق دیگری از سوریه ازجمله شهرک منبج (واقع در 30 کیلومتری شرق الباب) را در عملیاتی با مشارکت ارتش ترکیه پاک‌سازی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته