دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 10:56
با کمک کشتی‌های فرانسوی و ایتالیایی؛

۱۴۰۰ مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه نجات یافتند

کشتی‌های ایتالیایی و فرانسوی در جریان چند عملیات، شماری از مهاجران غیرقانونی را در دریای مدیترانه نجات دادند.
کد خبر : 15908

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، کشتی‌هایی ایتالیایی و فرانسوی روز گذشته بیش از هزار و 400 مهاجر را پس از اینکه قایق‌های حامل این افراد در دریای مدیترانه دچار مشکل شدند در نزدیکی لیبی نجات دادند.


1200 نفر از این مهاجران به سواحل ایتالیا منتقل شده‌اند. بنا بر اعلام مقامات ایتالیایی، تنها در چند عملیات گارد ساحلی و نیروی دریایی حدود 200 نفر در جنوب سیسیل نجات پیدا کرده‌اند.


همچنین در عملیات نجات ناوگان فرانسه هم 217 مهاجر دیگر نجات پیدا کردند. 2 نفر هم که مظنون به قاچاق انسان بودند در دریای شمال لیبی دستگیر شدند. تمامی این افراد به مقامات ایتالیا تحویل داده شده‌اند.


به گزارش بی بی سی، این نخستین بار است که فرانسه پس از تصمیم 23 آوریل سران اروپایی برای مبارزه با قاچاق انسان، در عملیات نجات مشارکت می‌کند. حادثه ماه گذشته غرق شدن کشتی حامل مهاجران که به جان باختن 900 نفر در دریای مدیترانه منجر شد، اروپایی‌ها را مجبور به گسترش تلاش‌ها برای انجام عملیات‌های نجات واداشته است. آن حادثه بیشترین تعداد قربانیان را در یک قایق برجا گذاشت و تنها 28 نفر از سرنشینان آن زنده ماندند.


اروپا سال گذشته شاهد ورود 280 هزار مهاجر غیرقانونی بوده است. این آمار را آژانس مرزی اروپا اعلام کرده که در نوع خود رقمی بی‌سابقه بوده و نشانگر رشد 277 درصدی در سال 2013 است. از این تعداد بیش از 170 هزار مهاجر از راه مدیترانه وارد اروپا شده‌اند که بیشتر آنها اتباع لیبی هستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته