دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تقلب در بازار میوه؛

قالب کردن نارنگی و پرتقال پاکستانی و ترک در بسته‌بندی ایرانی

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از عرضه میوه‌های قاچاق با بسته‌بندی ایرانی خبر داد و گفت: نارنگی‌های پاکستانی و پرتقال‌های ترک و مصری با بسته‌بندی و کارتون‌های ایرانی به جای تولید داخلی در بازار قالب می‌شود.
کد خبر : 159070

حسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه نارنگی و پرتقال قاچاق را در سبدهای ایرانی به اسم تولید داخل در بازار مصرف می‌‌فروشند، افزود: مامورین اتاق بازرگانی و بازرسان اداره مبارزه با قاچاق مرتبا بازار را رصد می‌کنند وکشفیاتی نیز داریم اما از انجا که بازار وسیع است و از طرفی ترفندهای تقلب می‌تواند ناشناخته باشد، این روند همچنان ادامه دارد.


وی تصریح کرد: نارنگی پاکستانی ارزانترین نارنگی در دنیا است و به همین علت نارنگی قاچاق با هر قیمتی که در بازار داخل به فروش برسد، باز هم حداقل 5 برابر قیمت خرید خواهد بود.


مهاجران بیان کرد: پرتقال‌های مصر، ترکیه و آفریقا به صورت قاچاق وارد کشور شده و برخی در کارتونهای وارداتی به صورت پنهانی به فروش می‌رسند و بسته بندی برخی دیگر هم تعویض و به نام پرتقال ایرانی به فروش می‌رسند.


رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: قاچاق‌چیان حجم زیادی از پرتقال‌های مصری را در داراب شیراز بسته بندی ایرانی کرده و سپس در بازار توزیع کرده‌اند که قاچاق بودن این محموله روشن شد.


وی با تاکید بر اینکه در زمینه برخورد با قاچاق باید قوانین نیز اصلاح شوند، گفت: محموله‌های قاچاق را که تا سقف یک میلیون تومان باشد کشفیات عنوان می‌کنند و حساسیت زیادی روی آن وجود ندارد.


مهاجران بیان کرد: باید منشا قاچاق کشف شود. همچنین باید دقت بیش‌تری در مرزهای کشور به عنوان گلوگاه‌ها صورت گیرد.


وی خاطر نشان کرد: واردات پیله‌وران با استفاده از ابزار اولیه قانونی است و این افراد می‌توانند به اندازه مصرف خود و شهر سکونتشان واردات را انجام دهند اما واقعیت این است که این محموله‌ها وارد و عملا در سایر شهرها و کلان‌شهرها توزیع می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته