دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1395 - 12:35
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

باید مجوز 30 هزار ردیف استخدام برای آموزش و پرورش گرفته شود

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با بیان این که برای سال۹۶ باید ۲۰ تا ۳۰ هزار ردیف استخدام برای آموزش و پرورش گرفته شود، گفت: طی سه سال گذشته اعلام کردیم که نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات تا ۵ سال آینده دچار بحران می‌شود که باید این بحران حل و منابع آن تامین شود.
کد خبر : 159062

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور، اظهار کرد: امسال و سال آینده ۷۰ هزار نیرو بازنشسته می‌شوند که نزدیک به ۵۰ هزار نفر از آنان مرد هستند و این یک بحران جنسیتی در نیروی انسانی است.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: اکثر معلمان با سابقه در دوره دوم متوسطه هستند که پس از بازنشستگی آنها یک بحران در این دوره خواهیم داشت.


وی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع در دولت مطرح و شدت این بحران بیان نشود ما با توجه به ورودی کم نیرو انسانی در آموزش و پرورش با کمبود نیرو انسانی طی سال‌های آینده مواجه خواهیم شد.


زرافشان با تاکید بر اینکه سال آینده باید ۲۰ تا ۳۰ هزار ردیف استخدام گرفته شود، افزود: طی سه سال گذشته اعلام کردیم که نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات تا ۵ سال آینده دچار بحران می‌شود که باید این بحران حل و منابع آن تامین شود.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به با سواد شدن افراد زندانی اشاره کرد و افزود: باید اطلاعات فرزندان زندانیان از سازمان امور زندان‌ها دریافت شود تا بتوانیم آنها را به مدرسه آورده و به آنها خدمات ارائه دهیم.


زرافشان به انتقال هدایت تحصیلی به دوره اول متوسطه اشاره کرد و افزود: امسال جابهجایی یک میلیون دانش آموز از دوره اول متوسطه به دوره دوم خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه چالش‌های سال گذشته هدایت تحصیلی دانش آموزان برطرف شده است، ادامه داد: امیدواریم دستورالعمل این موضوع به استان‌ها ارسال شود و سالی آرام در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته